رئیس بنیاد مستضعفان در ساوه:

با اعتماد به جوانان ایرانی توانستیم دشمن را ناکام بگذاریم/ در راستای تولید مسکن در کنار دولت هستیم

فتاح در حاشیه افتتاح خط ایرانی تولید کاشی و سرامیک در ساوه گفت: با همت جوانان "پرچم استقلال و رفع تحریم" را برافراشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه افتتاح خط ایرانی تولید صنعت کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی کاوه ساوه با اشاره به این طرح گفت: توانستیم پاسخ خوبی بگیریم و دشمن را ناکام بگذاریم و با همت جوانان پرچم استقلال، رفع تحریم و دورزدن آن‌ها را شاهدیم.

فتاح افزود: تحریم‌ها اینجا رنگ و بوی خود را از دست داده و همان اعتماد رهبری معظم انقلاب و نظام که در دوران دفاع مقدس به جوانان داشتند امروز هم در اینجا به عنوان خط مقدم تولید، جامعه کارگری و تولید داریم.

او اضافه کرد: در دوران سخت تحریم امروز، جوانان این کشور با وجود تمام مشکلات خط جدید (خط ایرانی تولید کاشی و سرامیک در ساوه) براساس دانش روز دنیا برای تولید کاشی و سرامیک راه‌اندازی کردند.

خارجی‌ها و کشور‌های دیگر برای راه اندازی نیامدند

رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: خارجی‌ها و کشور‌های دیگر برای راه اندازی نیامدند و تمام کار نصب و راه‌اندازی توسط جوانان کشور و به صورت بومی انجام شد و خوشحالیم دانش روز دنیا در حوزه تولید سرامیک و کاشی را با استفاده از ظرفیت و فکر و تلاش داخلی دراختیار داریم.

او ادامه داد: تمام نصب و راه‌اندازی ۱۰۰ درصد به دست جوانان این مرز و بوم بوده که ما به این مهم افتخار می‌کنیم چراکه جمهوری اسلامی ایران در دنیا جزو چند کشور اول از نظر تولید در این صنعت است و تکنولوژی روز آمد است.

فتاح تصریح کرد: درصدد بودیم درسالی که رهبرمعظم انقلاب اسلامی به نام تولید و رسیدن به جهش تولید و مانع‌زدایی نامگذاری فرمودند برای تحقق شعار و منویات معظم‌له اقدام عملی داشته باشیم که خوشبختانه می‌توانیم با زبان عمل صحبت کنیم.

تلاش داریم از تکنولوژی روز دنیا در عرصه تولید عقب نمانیم

او گفت: در این کارخانه یا هر کارخانه و هرصنایع دیگر تلاش داریم در بنیادمستضعفان کار را پیگیری کنیم تا از تکنولوژی روز دنیا در عرصه تولید عقب نمانیم و همپای دنیا و دانش روز جهان حرکت کنیم، البته برخی کارخانجات خط قدیمی دارند، ضمن حفظ رویه با تکنولوژی روز دنیا تلاش داریم تا به حداکثر ظرفیت تولید برسیم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: این تکنولوژی کیفیت تولید را بالا برده و ۷۰ درصد از تولید این کارخانه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به همه کشور‌های همسایه، روسیه و بسیاری کشور‌ها صادر شده و ۳۰ درصد هم در داخل کشور عرضه شده که یک افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

او اظهار کرد: درصورت همکاری و مساعدت لازم قطعا تولیدات این کارخانه می‌تواند به صورت ۱۰۰ درصدی هم صادر شود، زیرا تولید این شرکت هم ارزآوری دارد و هم مشتری و خواهان دارد که مسئله مهمی برای ما به شمار می‌رود.

در راستای تولید مسکن در کنار دولت هستیم

فتاح با اشاره به نقش بنیاد مستضعفان در راستای تولید مسکن گفت: خوشبختانه مجلس قانون جامع تولید مسکن را ابلاغ کرده و دولت آیت الله رئیسی عزمش این است که با اهتمام تلاش داشته باشد و ما در کنار دولت و وزارت راه و شهرسازی هستیم.

او بیان کرد: جلساتی برگزار شده و تفاهم‌نامه‌ها آماده شده که هم زمین‌های خود را برای این قانون و طرح می‌آوریم و هم در مصالح مصرفی مثل کاشی، سرامیک و سیمان، فولاد و آرماتور و... که در این صنایع حضور داریم کنار دولت و همراه خواهیم بود.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه گفت: بنیاد می‌تواند درخصوص مسکن محرومان و طبقات متوسط بیشتر کمک کند و من فکر می‌کنم کمک همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها براساس این قانونی که مجلس ابلاغ کرده می‌توانیم شاهد تغییر و تحول خوبی در حوزه مسکن کشور باشیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.