«چتری» به رکورد «پله» رسید/سودای رقابت با مسی در سر ستاره فوتبال هند

کاپیتان تیم ملی فوتبال هند با گلزنی برابر نپال به رکورد گل‌های ملی اسطوره فوتبال برزیل رسید.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سونیل چتری، مهاجم ۳۷ ساله تیم ملی هند با گلزنی در پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل نپال، تعداد گل‌های خود را به عدد ۷۷ رساند و با رسیدن به رکورد گل‌های ملی پله تاریخ ساز شد.

حالا چتری در جدول گلزنان ملی که همچنان فعال هستند به رتبه سوم رسیده است و تنها لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را جلوتر از خود می‌بیند.

گل پیروزی بخش چتری برابر نپال او را با علی مبخوت از امارات در لیست گلزنان فعال برابر کرد. مسی با ۸۰  و رونالدو با ۱۱۲ گل ملی پیش از چتری و مبخوت قرار دارند.

مسی به تازگی برترین گلزن ملی تاریخ منطقه آمریکای جنوبی شد، اما چتری تنها سه گل از ستاره آرژانتین عقب است و می‌تواند رویای سبقت از او را در سر داشته باشد.

با این حال، او و مبخوت قادر نخواهند بود به بهترین گلزن تاریخ فوتبال آسیا تبدیل شوند، زیرا این افتخار متعلق به علی دایی از ایران است که با ۱۰۹ گل در فهرست گلزنان ملی فوتبال جهان در رتبه  دوم است. دایی پیش از این در صدر جدول برترین گلزنان ملی جهان قرار داشت که اوایل امسال رونالدو از او پیشی گرفت.

چتری، که در حال حاضر برای بنگالورو در سوپرلیگ هند بازی می‌کند، بیشتر دوران حرفه‌ای خود را در کشورش گذرانده است، هرچند که دوران کوتاهی را در کانزاس سیتی ویزارد بازی کرد، جایی که تنها یک بازی در جام حذفی انجام داد و بعدا به تیم B اسپورتینگ CP در دسته دوم پرتغال پیوست.

این بازیکن ۳۷ ساله با اختلاف بیش از دو برابر نسبت به نزدیکترین رقیب خود، رکورددار گلزنان ملی هند است.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار