با حضور تصویری مسئولان وزارت بهداشت در کرمان صورت گرفت؛

رونمایی از ۲ محصول دانش بنیان موثر در بهبود علائم کرونا

در ارتباط تصویری با مسئولان وزارت بهداشت از ۲ محصول دانش بنیان در کرمان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شربت ریلانگ زدام زد و کپسول فرولا استراگالوس زدام زد، ۲ محصول دانش بنیان گیاهی هستند که امروز با حضور مسئولان استان کرمان و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور مسئولان وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی کرمان رونمایی شدند.

 این ۲ محصول در بهبود علائم بیماران مبتلا به کووید ۱۹، مانند: بدن درد، سرفه و تنگی نفس موثر هستند و با تولید این ۲ محصول گیاهی دانش بنیان، استان کرمان نیز به جمع تولید کنندگان دارویی در کشور پیوست.

این محصولات دارویی دانش بنیان گیاهی  از سوی شرکت دانش بنیان زرین طب مشرق زمین تولید شده است.

در آیین رونمایی زینی وند استاندار کرمان، زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان مردم شهرستان‌های راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمان حضور داشتند.

این آیین با حضور ویدئو کنفرانسی فرید نجفی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، نفیسه حسینی یکتا ،مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت و همچنین نائیلی ،رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو برگزار شد.

فرید نجفی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر توجه به اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد و از مسئولان به ویژه روسای کمیسیون‌های اقتصادی و آموزشی مجلس شورای اسلامی خواست تا به این موضوع بیشتر توجه کنند.

او  رتبه ایران در کار‌های نوآورانه و تولید علم را ۴۶ عنوان کرد و افزود: اما رتبه ایران در بازاریابی و ورود کالا به بازار ۱۱۵ و در ساز و کار‌های اداری ۱۲۴ است.

حمیدرضا رشیدی نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تولید این ۲ محصول دانش بنیان را از فرصت‌های دوران کرونا عنوان کرد و گفت: شیوع بیماری کرونا، یکسری محدودیت ها، مضرات و مسائل عدیده‌ای برای دنیا و کشور ما ایجاد کرد؛ اما درکنار این تهدید، فرصت‌هایی ایجاد و یک روند در تولید، فناوری و کار‌های تحقیقاتی در تجهیزات پزشکی و وسایلی که نقش درمانی در بیماران دارد، صورت گرفت.

او  افزود: از جمله فرصت‌هایی که دوران کرونا برای ما ایجاد کرد، تولید و ساخت دستگاه کمک تنفسی بود، زمانی برای تامین ۱۰ دستگاه کمک تنفسی در استان کرمان مشکل داشتیم؛ اما در حال حاضر بیش از ۴۵۰ دستگاه در استان داریم که تولید داخلی است.

رشیدی نژاد با اشاره به رویکرد مسائل فناوری و تحقیقات پزشکی در درمان بیماران کرونایی بیان کرد: در دوران شیوع کرونا توجه ویژه‌ای به طب سنتی شده که اگر مسیر درستی پیموده شود، قطعا به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

در ادامه محمد رضا پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با بیان اینکه در مجلس اقداماتی برای شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته و قوانینی در حال تصویب است که صدور مجوز‌ها را سرعت می‌دهد، تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان برای تجاری سازی محصولاتشان، تسهیل مسائل بیمه‌ای و مالیاتی این شرکت‌ها را از دیگر اقدامات مجلس برای رونق شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس هم با اشاره به بازنگری جدی و نگاه جدید در کمیسیون آموزش و تحقیقات به شرکت‌های دانش بنیان و ارائه طرح جهش تولید دانش بنیان گفت: با این رویکرد محدودیت‌هایی برای ورود کالا‌ها ایجادمی شود و کم کم خودکفا شویم.

او افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، تسهیلات جدی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی در این طرح ایجاد کردیم.

علی زینی وند، استاندار کرمان نیز با اشاره به جایگاه ۱۶ و ۱۷ کرمان در زمینه دانش بنیان‌ها و پارک‌علم و فناوری تاکید کرد: رتبه کرمان باید در زمینه دانش بنیان‌ها و پارک‌علم و فناوری برتر شود و باید پارک دوم علم و فناوری هم افتتاح شود که استان آمادگی ارائه تجهیزات را دارد.

مدیرکل طب سنتی و مکمل وزارت بهداشت و رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

این مراسم با رونمایی از ۲ محصول دانش بنیان موثر در بهبود علائم کرونا از سوی هاله تاج الدینی متخصص طب سنتی ایرانی و تیم مشارکت کننده در این پروژه علمی پایان یافت.

رونمایی از ۲ محصول دانش بنیان برای بهبود علائم کرونا در کرمان

دکتر هاله تاج الدینی، متخصص طب سنتی درباره این دارو‌ها گفت: این دارو‌های گیاهی، شامل: شربت ریلانگ زد ام زد و کپسول فرمولا استراگالوس زد ام زد است و در آن‌ها از ترکیباتی مانند آویشن، اُسطخودوس و دیگر گیاهان استفاده شده است و سپس با همکاری شرکت دانش بنیان استانداردسازی شده و اکنون به صورت شربت و کپسول  مورد استفاده خواهند بود.

او  با بیان اینکه کارآزمایی بالینی دارو‌ها انجام شده و علائم کرونا مثل سرفه و بدن درد را کاهش می‌دهند و نتیجه خوبی در کاهش علائم کرونا برای بیماران مبتلا داشته است، افزود: این دارو‌ها تا یک ماه آینده وارد بازار خواهند شد.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.