تشکیل ائتلاف جدید با ۸۵ کرسی در پارلمان عراق به رهبری نوری المالکی

رسانه‌های عراق اعلام کردند رئیس ائتلاف دوله القانون عراق با چند حزب سیاسی این کشور توافق کرده است که یک حزب جدید با ۸۵ کرسی در پارلمان تاسیس کنند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، منابع خبری اعلام کردند «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دوله القانون عراق امروز (پنجشنبه) اعلام کرده یک ائتلاف جدید با ۸۵ کرسی در پارلمان تاسیس خواهد کرد.

«عالیه نصیف» یکی از مسئولان این ائتلاف جدید درباره تشکیل آن گفت: این ائتلاف جدید از بهم پیوستن ائتلاف الفتح و ائتلاف دوله القانون و برخی دیگر از بلوک‌ها تاسیس شده است. قصد آن نیز تعیین نخست‌ وزیر جدید عراق و تشکیل دولت است.

نصیف در ادامه افزود: دولت جدید عراق همانند دولت‌های پیشین از طریق یک روند قانونی شکل خواهد گرفت و بدون توافق همه گروه‌ها نمی‌توان دولت جدید تشکیل داد.

پیش از این جنبش صدر عراق به رهبری مقتدی صدر با هفتاد کرسی در پارلمان اولین ائتلاف منتخب انتخابات یکشنبه این کشور بود، اما با تاسیس این ائتلاف جدید به رهبری المالکی حال این ائتلاف جدید ۸۵ کرسی در پارلمان دارد و اولین حساب می‌شود.

روز گذشته کمیته هماهنگی گروه‌های شیعه در عراق یک بار دیگر بر رد نتایج انتخابات در این کشور تأکید کرد و نسبت به نهایی کردن این نتایج هشدار داد، زیرا برخلاف اینکه جنبش صدر بعد از شمارش کل آراء به ۷۳ کرسی دست پیدا کرد باقی ائتلاف‌ها اعم از شیعی، سنتی مذهب و کرد همچنان تعداد کمی از کرسی‌های پارلمان را در اختیار داشتند. اما بعد از شمارش مجدد آراء طبق گزارش رسانه‌ها نتایج شمارش دستی افزایش تعداد کرسی‌های ائتلاف الفتح، دولت قانون، امتداد و الحکمه را نشان داد.

ائتلاف «دوله القانون» به ریاست «نوری المالکی» بنابر جدیدترین آمار منتشر شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور ۴۰ کرسی کسب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار