کنگره شهدا اوایل آبان ماه برگزار می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان بابیان اینکه کنگره شهدا اوایل آبان‌ماه برگزار خواهد شد،گفت:کمیته‌های۲۲گانه کار‌های خودرا آغاز کرده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در مراسم رونمایی از ۹ کتاب کودک با موضوع دفاع مقدس گفت: کتاب هایی که امروز رونمایی شدند، از مجموعه کتاب‌هایی هستند که برای کنگره شهدا تألیف شده اند.

او افزود: اعضای ستاد کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان روز شنبه با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند که در این دیدار علاوه بر کتاب‌های مختلف، ۹ کتاب تألیفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرتبط با کنگره تقدیم معظم له خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه نویسندگان و هنرمندان در بحث کنگره شهداء کمک شایانی کرده اند، افزود: در حوزه کنگره شهدا آثار خوبی نگارش شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه کنگره شهداء اوایل آبان‌ماه برگزار خواهد شد، ادامه داد: کمیته‌های ۲۲گانه کار‌های خود را آغاز کرده‌اند.

نوری مدیرکل کانون پرورشی استان زنجان هم در این مراسم به محتوای برخی از کتاب‌های تألیفی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اشاره کرد و گفت: سوژه شهید حمید احدی، داستان کودک با موضوع شهید رضا سلیمانی، داستان کودک با موضوع شهید میرزا علی رستم خانی، داستان کودک با موضوع موضوع شهید ابراهیم اصغری، مجموعه شعر کودک و نوجوان، خاطره‌نگاری از همسر شهید ورقایی و مجموعه داستان‌های کوتاه از جمله موضوعاتی است که در کتاب‌های تألیفی کانون تشریح شده است.

او بابیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا از اهداف اصلی این کنگره محسوب می‌شود، ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌هایی  بهترین فرصت برای معرفی زنجان به عنوان شهر غواصان دریادل است.

نوری در ادامه به سایر فعالیت‌های کانون پرورش فکری در بحث ترویج فرهنگ مطالعه اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم دسترسی تعداد زیادی از روستا‌ها به کتابخانه، کتابخانه سیار کانونی در استان زنجان راه‌اندازی شده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ کتابخانه سیار در استان زنجان فعال است که به صورت دوره‌ای در روستا‌ها حضور یافته و کار توزیع کتاب را انجام می‌دهند، ادامه داد: کتابخانه‌های سیار کانون وظیفه امانت کتاب در حاشیه شهر‌ها و یا روستا‌ها را بر عهده دارند.

نوری گفت: در ایام کرونا مربیان این اداره کل با اجرای پیک داوطلبانه و با شعار در خانه بمانیم، توانستند در فضای مجازی آموزش‌های لازم را به متقاضیان ارائه کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.