سازمان ملل:

طالبان باید فورا مکاتب دخترانه را فعال کنند

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی از تهدیدات و آزار و اذیت علیه معلمان و دانش آموزان گفته است که دختران باید فورا به مکاتب بازگردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اگنس کالامارد؛ دبیرکل عفو بین‌الملل گفته‌است در سراسر کشور، حقوق و خواسته‌های یک نسل کامل از دختران سرنگون شده و سرکوب می‌شود‌.

طبق گزارش کالامارد، در بیش از ۲۰ مصاحبه، دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مکاتب به عفو بین‌الملل گفتند که ارعاب و آزار و اذیت طالبان باعث می‌شود که میزان حضور در مکتب در همه سطوح، به ویژه دختران، پایین باشد.

در گزارش عفو بین‌الملل آمده‌است که حق تحصیل یک حق اساسی بشر است و طالبان به عنوان مقامات اداره کننده کشور موظف به رعایت آن هستند.

این سازمان افزوده‌است که‌ سیاست‌هایی که در حال حاضر توسط طالبان دنبال می‌شود تبعیض‌آمیز ، ناعادلانه و ناقض قوانین بین‌المللی است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرده‌است که طالبان باید فوراً تمام مکاتب متوسطه را به روی دختران باز کنند و به تهدیدها و حملات علیه معلمان و دانش‌آموزان پایان دهند.

عفو بین‌الملل همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته که از بودجه مناسب برای بخش آموزش افغانستان اطمینان حاصل کنند تا مدارس بتوانند از طریق سازمان‌هایی مانند سازمان ملل متحد یا NGO ها به فعالیت خود ادامه دهند.

این سازمان افزوده که عدم انجام این کار به طور بالقوه می‌تواند میلیون‌ها دانش‌آموز افغان را از حق تحصیل محروم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هاجر
۱۶:۲۷ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
انقدر حکومت یک کشور رو بدست آوردن ارزش داره که بخوان حقوق زنان که نیمی از نیروی یک جامعه هستن رو کنار بزارن اینها مادران و تربیت کنندگان نسلهای آینده یک کشورن .چطور بدون آموزش بدون علم و سواد میتونن نسل قوی و با درایتی تربیت کنن اونهم در جهانی که به سرعت در حال پیشرفت و تحول هست. طالبان بدست خودشون آینده کشور و مردمشون رو نابود کردن
آخرین اخبار