زن اهل ترکیه، بلندترین زن جهان شناخته شد

یک زن اهل ترکیه توسط کتاب رکوردهای گینس به عنوان بلندترین زن جهان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک زن ۲۴ ساله اهل ترکیه نام خود را به عنوان بلندقدترین زن زنده جهان ثبت کرد. «رومِیسا گِلگی» با داشتن قد ۷ فوت و ۷ اینچ (۲۱۵.۱۶ سانتی متر) این عنوان را از آن خود کرد. متخصصان پزشکی بر این باورند که شرایط خانم گِلگی که به سندرم ویور، که یک نوع اختلال ژنتیکی شناخته می‌شود موجب رشد سریع وی شده است. رومیسا علاوه بر قد استثنایی اش دارای دست و پا‌هایی به طول ۲۴.۵ سانتی متر و پای ۳۰.۵ سانتی متری است.

وضعیت رومیسا به این معناست که او از مشکلات جسمی مداومی مانند بی ثباتی و مشکل در راه رفتن رنج می‌برد. به دلیل برخی از مشکلات حرکتی او در ابتدا از ویلچر استفاده می‌کرد، اما حالا می‌تواند با کمک واکر نیز به پیاده روی برود.


بیشتر بخوانید


این دختر ۲۴ ساله در این باره گفت: «هر نقصی می‌تواند برای شما به یک مزیت تبدیل شود؛ بنابراین خودتان را آن طور که هستید بپذیرید، از استعداد‌های خود آگاه شوید و بهترین کار را انجام دهید.»

گفتنی است؛ این دومین بار است که رومیسا رکورد گینس را به نام خود ثبت می‌کند. او در سال ۲۰۱۴ عنوان بلندترین نوجوان زنده جهان را به نام خود کرده بود.

بلندترین زن جهان

رکورد گینس

ثبت رکورد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
واقعا تعجب کرده

واقعا تعجب کردم خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
غفاری
۲۳:۴۷ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
خیلی خیلی زشته
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۹:۱۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
حتی اگر زشت باشه هم نباید اینو بگیم و آدما را مسخره کنیم چون هر کسی زیبایی درونش داره که ممکنه ما نتوانیم ببینیمش
آخرین اخبار