صدراعظم آلمان امروز به ترکیه سفر می کند

اداره ارتباطات ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور این کشور امروز ۱۶ اکتبر میزبان صدراعظم آلمان خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، اداره ارتباطات ترکیه دیروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به دعوت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه،  امروز ۱۶ اکتبر به ترکیه سفر می‌کند.

در این بیانیه آمده است که این دو مقام ارشد قرار است درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و همچنین روابط اتحادیه اروپا و ترکیه گفتگو کنند.

مرکل روز سه شنبه در سفر به اراضی اشغالی در نشستی، اعلام کرد: نمی‌توان ترکیه را نادیده گرفت. این کشور یکی از اعضای ناتو است و همچنین نقش محوری برای اتحادیه اروپا در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی ایفا می‌کند. ترکیه جاه طلبی‌های بزرگی دارد و این درست است که ما بارها شاهد ناامیدی‌های زیادی در برقراری روابط خود با این کشور بوده‌ایم اما با این وجود، باید توافق‌های عملگرا پیدا کنیم، حتی اگر نگرش ما در مورد موضوعات اصلی متفاوت باشد.

چندی پیش، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای آخرین بار قبل از کناره گیری از سمت خود به فلسطین اشغالی رفت و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد و در گفتگو با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بر تعهد آلمان به حفظ امنیت این رژیم تأکید کرد.

دو روز پیش هم صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در اسپانیا با اشاره به اینکه اروپا تنها در صورتی که یک صدا باشد می‌تواند با ظهور چین رقابت کند، خواستار وحدت بیشتر در سراسر قاره سبز شد.

او تاکید کرد‌: ظهور و قدرت چین بسیار به نحوه برخورد ما با این کشور به عنوان یک قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی بستگی دارد. اروپا فقط باید متحد باشد.

آنگلا مرکل در آینده نزدیک از سمت خود به عنوان صدراعظم آلمان کنار می‌رود. ناظران سیاسی اظهار کردند امکان آنکه اولاف شولتز صدراعظم آینده باشد و حزب او در دولت ائتلافی دست برتر را داشته باشد، بیشتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار