کشف ۵۳ قبضه کلت کمری و کلاشینکف در نوار مرزی شهرستان سرپل‌ذهاب/ ۱۲۵ دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی در کنگاور کشف شد

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: با تلاش نیرو‌های هنگ مرزی ۵۳ قبضه کلت کمری و کلاشینکف در نوار مرزی شهرستان سرپل‌ذهاب کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیروس صادقی از کشف ۵۳ قبضه اسلحه قاچاق در نوار مرزی شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد و گفت : این اسلحه‌های قاچاق در نوار مرزی «بیشگان» از توابع بخش مرکزی سرپل‌ذهاب هم‌مرز با اقلیم کردستان عراق توسط نیرو‌های هنگ مرزی ثلات باباجانی کشف و ضبط شده است.

او گفت : در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب افزود: هم اکنون با رصد اطلاعاتی و هوشیاری نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی و مرزبانی شاهد امنیتی پایدار در مرز‌های این شهرستان هستیم و با افراد قاچاقچی و سودجو که به هر نحو ممکن به دنبال برهم زدن آرامش و امنیت موجود هستند، برخورد می‌شود.

کشف ۱۲۵ دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی

فرمانده انتظامی کنگاور از کشف ۱۲۵ دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی و ۲۸ تُن سویا قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان با هوشیاری عوامل انتظامی خبر داد.

عنایت فلاحی گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه حین کنترل خودرو‌های عبوری ۲ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق را توقیف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی انجام شده از این خودرو‌ها در مجموع ۱۲۵ دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی و ۲۸ تُن سویا قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال کشف کردند.

 فلاحی از دستگیری ۳ نفر در این راستا و معرفی آن‌ها به دستگاه قضایی خبر داد.

۲۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق در نوسود کشف شد

فرمانده انتظامی پاوه گفت: با تلاش ماموران پلیس شهر نوسود، ۲۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

 حیدر حق جویان افزود: ماموران انتظامی نوسود با انجام اقدامات اطلاعاتی، دراجرای طرح پاکسازی در یکی ازمحل‌های دپو کالای قاچاق بازرسی از تعداد ۱۰ انبار را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع و پس از هماهنگی با مقام قضایی اقدام به بازرسی انبار‌ها کرده و ۲۴۰ هزار نخ سیگار قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۲ میلیارد ریال می‌رسد، از این اماکن کشف کردند.

 حق جویان از دستگیری ۴ نفر و معرفی آن‌ها به دستگاه قضایی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم خبر داد .

انجام هفت هزار و ۳۵۱ مورد اقدام و عملیات‌های پلیسی

فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب گفت: هفت هزار و ۳۵۱ مورد اقدام و عملیات‌های پلیسی در این شهرستان در یکسال گذشته انجام گرفته که ۱۴ درصد رشد داشته و این تلاش مضاعف پلیس منجر به کاهش چشمگیر جرایم شده است.

منوچهر رضایی افزود: ۲۱ هزار و ۶۴۶ مورد اقدام‌های پیشگیرانه خاص در سطح شهرستان در راستای ارتقای امنیت اجتماعی صورت گرفته که منجر به رشد۷۴درصدی اجرای طرح‌ها و مانور‌های پیشگیرانه شده است.

اوافزود: گشت‌های پلیسی ضربتی و پیشگیرانه در یکسال گذشته که در این شهرستان اجرا شده ۱۲ هزار و ۱۷۲ مورد بوده و ۲۳ هزار و ۶۷۹ قلم کالای احتکار شده کشف شده و با هماهنگی مقام قضایی این اقلام به بازار برگشته است.

فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب ادامه داد: در یکسال گذشته با تلاش پلیش شهرستان ۷۳ هزار و ۵۷۴ قلم از انواع اقلام ممنوعه کشف و ضبط شده و متخلفان بسزای اعمال خود رسیده و ۲۳ درصد رشد در کشف جریم شهرستان با حضور مقتدرانه عوامل انتظامی صورت گرفته ضمن اینکه جرایم خشن به وقوع نرسیده است.

 رضایی گفت: چهار درصد دستگیری مجرمان، ۲۰ درصد دستگیری سارقین و رشد ۳۲درصدی در کشف کلی سرقت‌ها به ثبت رسیده است.

او افزود: در کشف سرقت سیم برق ۶۰ درصد و دستگیری سارقین سیم برق ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم و در راستای اعمال قانون نیز یک هزار و ۴۰۷ دستگاه وسایط نقلیه متخلف توقیف و روانه پارکینگ شده است.

فرمانده انتظامی سرپل ذهاب گفت: ۷۷۳ تُن انواع کالای قاچاق در شهرستان کشف و با هماهنگی مرجع قضایی به بازار برگشته است و نیز ۵۲۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان پلمپ شده است.

او ادامه داد: همکاری انتظامی شهرستان با شبکه بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس منحوس کرونا و ریشه کن کردن این ویروس از شهرستان از مهمترین اقداماتی بوده که در این راستا صورت گرفته است.

 رضایی افزود: در بخش مبارزه با مواد مخدر بیش از ۱۳۵نفر معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شده است و ۸۹هزار و ۲۰۶ مورد اعمال قانون و صدور جریمه برای خودرو‌های متخلف انجام گرفته است.

او شش هزار و ۸۸۴ مورد تعویض پلاک و ۱۵ هزار و ۶۸۳ مورد خدمات قضایی و ۹ هزار و ۴۶۵ مورد خدمات انتظامی گواهینامه را از دیگر اقدامات پلیس در یکسال گذشته اعلام کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار