افزایش توجه مردم به سلامت و امنیت غذایی

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : باید امنیت غذایی از مزرعه تا سفره منازل را جدی بگیریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به روز جهانی غذا (۲۴ مهرماه)، گفت : هدف برگزاری این روز افزایش توجه مردم به سلامت و امنیت غذایی خود است.

او گفت : امسال برای این روز شعار «اقدامات ما، آینده ماست» انتخاب شده با این هدف که امنیت غذایی و سلامت غذایی مورد توجه قرار گیرد و افراد در تمام ادوار زندگی به غذای سالم دسترسی داشته باشند.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شعار از مزرعه تا سفره برای تأمین ایمنی غذای مردم اشاره کرد و افزود: سلامت محصولات کشاورزی باید با دقت بیشتری رصد شود، استفاده از سموم و فلزات سنگین به حداقل ممکن برسد و دام‌های مورد تغذیه انسان‌ها هم از تغذیه سالم برخوردار باشند.

او هدف از امنیت غذایی را دسترسی سالم به مواد غذایی دانست و افزود: تمامی سازمان‌های مرتبط از کشاورزی و دامپزشکی گرفته تا دانشگاه علوم پزشکی باید امنیت غذای مردم را تأمین کنند  .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار