مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی خبر داد:

بهره مندی بیش از ۲۷ هزار نفر از آموزش‌های مهارتی در نیمه نخست سال ۱۴۰۰

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی از ارائه دوره آموزش‌های مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی طی شش ماهه نخست سال جاری به ۲۷ هزار و ۲۸۶ نفر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رضا اختیار وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلفی چون؛ خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر وکشاورزی توسط بخش دولتی ارائه می‌شوند.
او افزود: خدمات آموزشی در بخش دولتی شامل؛ سکونت گاه‌های غیر رسمی (حاشیه نشینی شهرها)، کارگاه‌های ثابت شهری و سیّار، زندان ها، صنایع، عشایر، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و مرکز مدیرت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ارائه می‌شود.

او خاطر نشان کرد: از مجموع این آموزشها؛ در بخش دولتی تعداد ۱۰ هزار و ۹۲۶ نفر دوره که شامل؛ مراکز ثابت و سیّار شهری با ارائه ۵ هزار و ۶۰ نفر، روستا‌ها و عشایر ۴۲۸، پادگان ۲ هزار و ۴۷۲، زندان ۱ هزار و ۷۳۳، صنایع ۳۷۵، سکونتگاه‌های غیر رسمی ۱۹۳، کارگاه مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۳۲۳، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ۳۳۶ نفر دوره و در بخش خصوصی تعداد ۱۶ هزار و ۳۶۱ نفر دوره توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزادارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی افزود: از مجموع آموزش‌های مهارتی ارائه شده در دو بخش دولتی و خصوصی ۹ هزار و ۹۶۷ نفر دوره بانوان و ۱۷ هزار و ۳۱۹ نفر دوره آقایان از این آموزش‌ها بهره‌مند شده اند.

وکالتی اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خوشه‌های صنعت به تعداد ۱۰ هزار و ۸۱۳ نفر، فرهنگ و هنر ۱۴۴۰ نفر، خدمات ۱۴ هزار و ۱۲۷ نفر و کشاورزی ۹۰۶ نفر دوره می‌باشد.

او خاطرنشان کرد: عملکرد آموزش‌های ارائه شده این اداره کل در شش ماهه اول سال جاری بر اساس نفر- ساعت، ۶ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۶۱۹ نفر- ساعت بوده است.

او در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون‌های مهارت افزود: تعداد ۶۴ هزار و ۵۲۵ نفر در آزمون‌های مهارت؛ هماهنگ، آنلاین، صنعت ساختمان، تفاهم نامه و ادواری شرکت کرده اند و تعداد ۳۵ هزار و ۹۹۲ فقره گواهینامه مهارت برای قبولین در آزمون‌های مهارت صادر گردیده است.

لازم به توضیح است؛ در کلیه کارگاه‌های آموزشی جهت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹، حفظ فاصله گذاری‌های اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.