تیم ملی تنیس ایران در رویای صعود به گروه سوم دیویس کاپ

مسابقات گروه چهارم تنیس دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه از بیست و ششم مهر تا یکم آبان به میزبانی بحرین برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم قرعه کشی گروه چهارم مسابقات تنیس دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی منامه پایتخت بحرین برگزار و تیم ملی تنیس کشورمان با تیم های قرقیزستان، کامبوج و یمن هم گروه شد. تنیسورهای ایرانی در نخستین دیدارشان در این رقابت ها باید  به مصاف قرقیزستان بروند. مسابقات دیویس کاپ قرار بود در شهریور به میزبانی ترکمنستان برگزار شوند که وزارت بهداشت ترکمنستان اعلام کرده بود تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات باید ۱۴ روز در قرنطینه به سر ببرند، اما فدراسیون جهانی تنیس با این قانون مخالفت و در نهایت میزبانی این رقابت ها را به بحرین واگذار کرد.

تیم ملی با هدایت اکبر طاهری از فروردین ماه اردو‌های آماده سازی خود را برگزار کرد و پس از برگزاری اردوی کیش، اعضای تیم ملی به تهران آمدند و در نهایت اکبر طاهری، حمیدرضا نداف را که قبلا در لیست نهایی خود قرار داده بود به اضافه انوشا شاهقلی، علی یزدانی، سامیار الیاسی، سینا مقیمی و امیر حسین بادی در لیست نهایی برای حضور در مسابقات دیویس کاپ قرار داد و حسام یزدی و مهرشاد قفقازی را از تیم کنار گذاشت؛ اما انتشار این لیست با واکنش حسام یزدی مواجه شد و او بابت خط خوردنش از تیم ملی معترض بود و علت آن را خصومت شخصی برخی در فدراسیون تنیس با خود دانست.

طاهری در گفت و گو با خبرنگار ما، در خصوص اعتراض حسام یزدی، تنیسور کشورمان به خط خوردنش از تیم ملی گفت: به یزدی حق می‌دهم که در خصوص خط خوردنش از تیم ملی ناراحت باشد، اما من و اعضای کادر فنی تیم ملی با توجه به ارزیابی هایمان از تنیسور‌ها این نفرات را برای حضور در مسابقات انتخاب کردیم.

او تصریح کرد: تیم ملی تنیس که در گذشته دور نیز حتی در گروه دوم دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه قرار داشت، حالا باید با ترکیب تجربه و پختگی شاهقلی و نداف در کنار انگیزه و جوانی تنیسور‌هایی مثل یزدانی و الیاسی به مصاف حریفان خود برود.

سطح تنیسور‌های ایرانی بالاتر از گروه چهارم دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه است

فرشید زیدی، کارشناس تنیس در گفت و گو با خبرنگار ما،  در خصوص شرایط تیم ملی بیان کرد: سقوط تیم ملی کشورمان به گروه چهارم دیویس کاپ یک اتفاق بود و این واقعه دیگر هیچ وقت تکرار نخواهد شد. سطح تنیسور‌های ایرانی بالاتر از گروه چهارم است و به نظرم با توجه به سطح تنیسور‌های کشورمان، می‌توانیم به گروه سوم دیویس کاپ صعود کنیم. ما باید تلاش کنیم که به گروه دوم صعود کنیم و در گذشته نیز چندین بار این اتفاق رخ داده است. در رقابت‌های دیویس کاپ که به میزبانی اصفهان برگزار شد، توانستیم ویتنام را شکست بدهیم و وضعیت خودمان را در گروه دوم تثبیت کنیم. مطمئنم تیم ملی به زودی دوباره به گروه دوم باز خواهد گشت.

حضور شاهقلی در این برهه به سود تیم ملی تنیس است

او ادامه داد: شکی نیست که حسام یزدی، تنیسور خوب و در چند سال اخیر هم نفر اول یا دوم رنکینگ تنیس کشورمان بوده است؛ اما انوشا شاهقلی وظایفی در تیم ملی دارد که حسام یزدی نمی‌تواند آن‌ها را انجام بدهد. شاهقلی یک تنیسور مطمئن و باتجربه است که تنیسور‌های جوانی مثل یزدانی و الیاسی می‌توانند از تجارب او استفاده کنند. شاهقلی در مسابقات ۲ نفره بیشتر از یزدی می‌تواند به تیم ملی کمک کند. حضور او در این برهه زمانی در تیم ملی بسیار مفید است.

وی گفت: فدراسیون تنیس در سال ۱۴۰۰ موفق شد چندین تور جهانی تنیس زیر ۱۸ سال را در شهر‌هایی همچون شیراز، اصفهان و ارومیه برگزار کند و تنیسور‌های جوان توانستند به خوبی توانایی‌های خود را در این مسابقات نشان دهند. مسابقات ۱۰۰۰ امتیازی نیز در تهران به خوبی برگزار شدند و البته پس از چندین سال وقفه در برگزاری  مسابقات لیگ برتر تنیس، این مسابقات به صورت متمرکز و با حضور ۴۸ تیم در استان البرز برگزار شدند تا تنیسور‌های کشورمان به خوبی خود را آماده حضور در مسابقات دیویس کاپ کنند تا علاقه‌مندان به تنیس امیدوار شوند که این رشته در کشورمان روز‌های خوبی را پیش روی خود دارد.

طاهری درباره حریفان اصلی کشورمان در مسابقات دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه گفت: سنگاپور یکی از تیم‌های قدرتمند حاضر در این مسابقات است. آن‌ها ۲ سال پیش نیز موفق شده بودند ما را شکست دهند. عربستان نیز یک تنیسور خارجی خوب در تیمش دارد و ترکمنستان هم می‌تواند یکی از رقیبان ما در این مسابقات باشد. مسابقات دیویس کاپ ۲ سال است که برگزار نشده  و باید در رقابت‌ها تماشا کنیم که کدام تیم‌ها رقیبان اصلی ما در این مسابقات هستند.

۳ تیم برتر گروه چهارم دیویس کاپ به گروه سوم صعود می‌کنند

طاهری در پایان گفت: مسابقات گروه چهارم تنیس دیویس کاپ آسیا و‌ اقیانوسیه از ۲۶ مهر تا یکم آبان با حضور کشور‌های ایران، بحرین، کامبوج، گوام، عراق، قرقیزستان، مغولستان، عمان، عربستان، سنگاپور، تاجیکستان، ترکمنستان، یمن و امارات برگزار می شوند و از بین تیم‌های برتر ۳ تیم به گروه ۳ دیویس کاپ آسیا و‌ اقیانوسیه صعود می‌کنند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا تیم ملی تنیس کشورمان که تلفیقی از باتجربه‌ها و جوانان است می‌تواند همچون گذشته به سطح اول تنیس قاره کهن راه یابد یا خیر. امیدوارم بتوانیم جزء سه تیم برتر این مسابقات باشیم و به گروه سوم مسابقات دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه صعود کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار