نقش برجسته موسسه رازی در کنترل بیماری های دام و طیور

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: واکسن های موسسه رازی نقش موثری در بیماری های دامی و پرندگان داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سید بهمن نقیبی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نقش برجسته و مهم موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پیشگیری و کنترل بیماری های دام و طیور، گفت: نتایج درخشانی از استفاده از واکسن های رازی دریافت کردیم.

نقیبی با اشاره به این که در حال حاضر ارتباطات بین سازمان دامپزشکی و موسسه رازی که نقش مکمل یکدیگر را در حوزه پیشگیری و کنترل بیماری های دام و طیور دارند، در بهترین سطح در طی سالیان اخیر قرار دارد، گفت: موسسه رازی ثابت کرده است تامین کننده تعداد قابل توجهی از واکسن های حوزه دامپزشکی به ویژه دام و طیور است و در کنترل بیماری ها نقش مهمی ایفا می کند.

او افزود: با قاطعیت اعلام می کنیم در بسیاری از موارد که که بررسی های مان را در عرصه فارمی در ارتباط با واکسن های تولیدی موسسه رازی انجام دادیم نتایج بسیار درخشانی دریافت کردیم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در خصوص واردات واکسن های طیور، گفت: عرضه و تقاضا در موضوع واردات، صادرات و تولیدات داخلی، نقشی تعیین کننده ایفا می کند و البته کیفیت واکسن ها نیز موضوعی غیرقابل چشم پوشی است، تعدادی از واکسن ها در کشور تولید نمی شود و به ناچار آن ها را وارد می کنیم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.