گروه‌های مخالف در ونزوئلا خواستار ادامه گفتگو‌ها با دولت نیکلاس مادورو شدند

سرکرده تیم مذاکره گروه‌های مخالف دولت در ونزوئلا در نشستی با برخی مقامات دولتی خواستار گفتگوی مستقیم با نیکلاس مادورو شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جراردو بلید پرز، سرکرده تیم مذاکره کننده مخالفان دولت ونزوئلا خواستار گفتگوی مستقیم با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی این کشور شد.

درخواست برای ادامه گفتگو‌ها از طرف گروه‌های مخالف دولت در حالی مطرح می‌شود که کمتر از یک روز از استرداد الکس ساب، تاجر کلمبیایی و از نزدیکان مادورو به آمریکا می‌گذرد. آمریکا می‌گوید الکس ساب متهم به پولشویی ۳۵۰ میلیون دلاری در برای دولت ونزوئلاست. این در حالی است که نیکلاس مادورو این اتهامات را به شدت محکوم کرده و می‌گوید این رفتار واشنگتن نقض آشکار حقوق بشر و حاکمیت کشورهاست.

پس از استرداد این بازرگان کلمبیایی به آمریکا گفتگو‌ها بین گروه‌های مخالف و مقامات دولتی ونزوئلا به طور موقت تعطیل شد. این گفتگو‌ها با وساطت و حمایت نروژ در حال انجام بود.

بسیاری می‌گویند ادامه روند گفتگو‌ها میان گروه‌های مخالف دولت و مقامات دولتی ونزوئلا می‌تواند گام مثبتی برای حل بحران چند ساله این کشور در زمینه اقتصادی و برخی مسائل اجتماعی باشد. بیشتر مردم ونزوئلا به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا در فقر زندگی می‌کنند و از کمبود بنزین و سوخت و نیز نبود برق به شدت رنج می‌برند؛ همین امر موجب شده میلیون‌ها از مردم این کشور در سال‌های اخیر برای یافتن کار و شرایط بهتر زندگی دست به مهاجرت بزنند.

هرالد براید، یکی از سران مخالفان دولت در این باره گفت: ما از همتایان خود در کشور می‌خواهیم هر چه سریعتر مذاکرات را از سر بگیرند و برای توافقی سازنده با دولت خود را آماده کنند.

مقامات نروژ به عنوان میانجیگر گفتگوها نیز تاکید دارند ادامه روند گفتگو‌ها تنها راه حل برون رفت از بحران اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا است.

وزارت خارجه نروژ در یک پیام توئیتری اعلام کرد: ما به تلاش خود برای ادامه گفتگو‌ها میان طرفین تا زمان رسیدن به نتیجه‌ای عملی ادامه خواهیم داد.

دولت آمریکا چند سالیست مردم ونزوئلا را تحت فشار‌های اقتصادی و تحریم‌های بین المللی شدید خود قرار داده تا از این طریق به منابع عظیم نفت و گاز در این کشور دسترسی پیدا کند. تحریم‌های آمریکا موجب شده مردم ونزوئلا در سال‌های اخیر تورمی بی سابقه را در کشور تجربه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار