طلا و مواد غذایی، غیر استانداردترین تولیدات در بازار

مدیر کل استاندارد اصفهان گفت: بیشترین پرونده‌های تخلف در بخش استاندارد در استان مربوط به مصنوعات طلا، مواد غذایی و بعد از آن بخش مصالح ساختمانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود فرمانی مدیر کل استاندارد اصفهان گفت: بازرسان و کارشناسان استاندارد به طور مرتب از واحد‌های صنفی بخش‌های مختلف در طول سال بازدید و موارد تخلف را شناسایی می‌کنند که بیشترین تخلف‌های گزارش شده مربوط به مواد غذایی، مصنوعات طلا و واحد‌های زرگری و مصالح ساختمانی است.

وی از جمله تخلف‌های مشاهده شده در زمینه مواد غذایی را تولید بدون نشان استاندارد یا با کیفیت پایین‌تر از سطح استاندارد و استفاده از مواد غیر مجاز عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت کیفیت در مواد غذایی به‌منظور تامین سلامتی مردم، پرونده‌های تخلف در این بخش با حساسیت زیادی پیگیری و با متخلفان برخورد می‌شود.

فرمانی با بیان اینکه تولید غیر مجاز و بدون نشان استاندارد یا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد نیز از جمله تخلف‌های ثبت شده در زمینه مصالح ساختمانی است، اضافه کرد: داشتن نشان استاندارد برای مصالح ساختمانی مختلف مانند شن و ماسه، تیرچه و آجر از اهمیت خاصی برخوردارست و از نظارت بر واحد‌های تولیدی فعال در این بخش غفلت نمی‌کنیم.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان خاطرنشان کرد: در زمینه مصنوعات طلا و واحد‌های زرگری نیز عمده تخلف‌های مربوط به عیار پایین‌تر از استاندارد ملی و نداشتن کُد ساخت است.

وی با تاکید بر اینکه فروش مصنوعات طلای خارجی در طلا فروشی‌ها ممنوع است، تصریح کرد: مصنوعات طلای تولید داخل نیز باید دارای کُد ساخت باشد که در اصفهان با حرف انگلیسی "‌ای " (E) آغاز می‌شود.

فرمانی گفت: پرونده‌های تخلف استاندارد در کمیسیون ماده ۴۲ (حقوقی استاندارد) با حضور مسوولانی از اداره کل استاندارد استان، دادستانی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف اصفهان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد هرگونه تخلف در زمینه کالای غیر استاندارد، آن را از شماره تلفن ۱۵۱۷ گزارش کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.