۲۱ درصد متقاضیان طلاق در خراسان رضوی به زندگی مشترک بازگشتند

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای طرح پیشگیری از طلاق در استان تاکنون ۲۱ درصد زوج‌های متقاضی طلاق، پس از دریافت مشاوره، به زندگی مشترک بازگشته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین دلبری معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به عنوان استان مبدع طرح پیشگیری از طلاق از پنج سال پیش اقدام به اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق با همکاری دادگستری استان کرده که تاثیرات مثبتی در کاهش آمار طلاق داشته است.

او افزود: در این پنج سال با توسعه اجرای طرح پیشگیری از طلاق، هم اکنون ۹۶ درصد جمعیت خراسان رضوی در ۱۹ شهرستان به صورت رسمی و بقیه شهر‌های کوچک به صورت غیر رسمی زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: از اول سال ۱۳۹۵ تا پایان نیمه دوم امسال مجموعا ۱۳۰ هزار و ۵۲۴ زوج در خراسان رضوی تقاضای طلاق خود را در سامانه مربوط ثبت کرده‌اند که از این تعداد ۲۱ درصد، معادل ۲۲ هزار و ۱۶۳ زوج در سه قالب سازش، عدم مراجعه دوباره و انصراف از پیگیری دوباره به زندگی مشترک خود ادامه داده‌اند.

دلبری بیان کرد: در پنج سال گذشته ۴۷ مرکز مشاوره و ۱۶ کلینیک مددکاری با تعداد ۵۶ دفتر پیشخوان و ۶۴ مرکز ارزیاب در خراسان رضوی مجری این طرح بوده اند.

او تصریح کرد: در تحکیم بنیان خانواده و کاهش دعاوی خانوادگی و ورود پرونده‌های قضایی به دستگاه قضا، ارائه مشاوره به تمامی دعاوی خانوادگی در خراسان  رضوی برای نخستین بار در کشور الزامی شده است.

معاون بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: مهمترین دعاوی خانوادگی در کنار طلاق شامل نفقه، تمکین، ملاقات فرزند و حضانت فرزندان قبل از ورود به دستگاه قضا ارائه مشاوره صورت می‌گیرد.

دلبری اظهار کرد: طرح این دعاوی در کنار پدیده طلاق، آثار و آسیب‌های فراوانی را به همراه دارد که در بیش از ۲ سال گذشته تلاش شد در مشهد و چند شهر دیگر استان اقدام به ارائه مشاوره به افراد قبل از اعلام دعاوی شد.

او با بیان اینکه میزان ثبت تقاضای طلاق در خراسان رضوی در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد دارد، افزود: در نیمه نخست امسال ۱۶ هزار و ۵۵۰ زوج در استان تقاضای خود برای طلاق را به ثبت رسانده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد که البته ثبت درخواست به معنای وقوع طلاق نیست.

معاون بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: از این شمار متقاضی تا کنون ۱۱ هزار و ۶۶۰ نفر مشاوره دریافت کرده‌اند که ۲ هزار و ۴۲۸ زوج به سازش و برگشت به زندگی مشترک رسیده‌اند.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار