درآمد ۳ هزار میلیارد تومانی یک کارگزاری از بورس، در یک سال گذشته

خلاصه صورت‌های مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ کارگزاری مفید در سامانه کدال منتشر شد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خلاصه گزارش صورت های مالی یک ساله منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۰ کارگزاری مفید در سامانه کدال منتشر شد.

براساس گزارش منتشره در سامانه کدال (سامانه جامع ناشران بورسی) در تاریخ ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۰، سود خالص این کارگزاری که یکی از بزرگترین کارگزاری‌های بورسی کشور است، در یک سال گذشته به بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است. سودی که در مدت مشابه سال قبل (اول مهر ۹۸ تا پایان شهریور ۹۹)، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که با توجه به ریزش‌های یک سال گذشته شاخص کل بورس  و کاهش قابل توجه حجم و ارزش معاملات در این مدت، کاهشی ۳۱ درصدی را که اُفتی طبیعی است، نشان می‌دهد.

همچنین بررسی صورت مالی  این کارگزاری، حاکی از دریافت بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کارمزد از مشتریان است.

لازم به ذکر است پیش‌تر صورت مالی کارگزاری آگاه یکی دیگر از کارگزاری‌های بزرگ و پر مشتری کشور منتشر شده بود که نشان از سود از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی این کارگزاری در سال ۹۹ داشت. سودی که نسبت به سال مالی قبل، یعنی سال ۹۸ رشد بیش از ۳۴۰ درصدی را نشان می‌داد. مسئله‌ای که با توجه به خدمات ارائه شده این کارگزاری‌ها و گزارش قطعی‌ها مکرر سامانه معاملاتی بسیاری از کارگزاری ها کشور مخصوصا در روزهای شلوغ و پر معامله بازار سرمایه، میزان کارمزد دریافتی کارگزاری‌ها را با شبه مواجه کرده است.

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان چقدر از خدمات ارائه شده کارگزاری های کشور احساس رضایت دارید؟ در صورت سرمایه‌گذاری در بورس می توانید تجربه های خود را برای پیگیری به باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
چرا بانک ها رو نمیفرمایید؟
بانک ها روزانه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی را متورم میکنند و از درآمد و ارزش افزوده مردم میدزدند و مردم را استثمار و استعمار میکنند.
نظام مالی باید واسطه وجوه و مبتنی بر عدالت و شریعت باشد.
ما میتوانیم یک نظام مالی اسلامی داشته باشیم اما نمیتوانیم بانک اسلامی داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
همه دزدند این کارگزاری ها به همه سهامدار ضرر زدند
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۲۱:۰۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
کارگزاری مفید خیلی به من ضرر زد .این کارگزاری یه دزد بیشتر نیست کلاه بردار قانونی.
Iran (Islamic Republic of)
ن.ص
۲۰:۰۷ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
بیچاره ما ملتی ک تمام دارایی مونو ریختیم تو بورس. سرمایه مون از بین رفت. کارگزاریها هم سودهای هنگفت ببرن. کی ب کیه؟؟ اصلا هر کی زورش برسه سرمایه هامونو هاپولی می کنه. الحمدلله تو هیچ چیزی نظارت نیس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
بیشترین سود بورس توجیب حقوقی ها و کارگزاری ها میره ..
اینم بگین که دولت بالای 500 هزار میلیارد تومن پارسال از بورس پول بیرون کشید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۴ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
وقتی کارگزاری ها ازعرضه های اول یک سهم کمتربه کاربران میدهند وهیچ کجا پاسخگو نیستند باید چنین سودهایی نصیبشان شود علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
رانت محدود بودن تعداد کارگزاری ها چه وقت برداشته می شه تا اینقدر یه کارگزاری با صاحبان نامشخص در آمد از جیب مردم نداشته باشه .چرا فقط باید تعداد کمی از ژن های برتر اجازه ایجاد کارگزاری داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
پول ملت بدبخت یا تو جیب کارگزاریه یا جیب دولت.
آخرین اخبار