زنان نقش محوری در مدیریت سلامت جسمی و روانی خانواده برعهده دارند

زنان با افزایش آگاهی،ارتقاء سواد سلامت،سبک زندگی سالم،حمایت از همسر و اعضاء خانواده،مدیریت سلامت جسمی و روانی خود و خانواده را برعهده دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز چهارشنبه به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران (۲۴ تا ۳۰ مهرماه) گفت: این مناسبت فرصتی برای جلب حمایت و توجه بیشتر مردم و مسوولان به سلامت بانوان و تاثیر آن بر سلامت خانواده و جامعه است.

او اظهار داشت: بیش از یکسال است که همه گیری کرونا بر جنبه‌های مختلف سلامت سایه انداخته و علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی و اجتماعی را تهدید می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: گرچه شواهد ملی و بین المللی حاکی از آن است که در همه گیری کووید ۱۹، خطر مستقیم بیشتری، سلامتی و حیات مردان را تهدید می‌کند، اما تاثیر طولانی مدت این همه گیری، بر سلامتی جسمی، روانی و اجتماعی زنان می‌تواند آسیب‌های جدی به خانواده و جامعه وارد نماید.

او بیان داشت: از این رو همانند سال گذشته موضوع سلامت بانوان در دوران کرونا محور فعالیت‌های این هفته قرار خواهد گرفت.

شکیبا بیان داشت: به همین منظور، هفته ملی سلامت بانوان ایران در سال جاری به نقش مدیریتی زنان در ابعاد مختلف سلامت خواهد پرداخت.

او ادامه داد: جلب حمایت سیاستگزاران و مسوولان نسبت به عواقب اقتصادی اجتماعی کووید بر بانوان و افزایش همکاری‌های بین بخشی در این زمینه افزایش آگاهی زنان در مدیریت اطلاعات و دسترسی به اطلاعات صحیح در رابطه با کووید ۱۹ از مهمترین اهداف نام گذاری این هفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین افزایش آگاهی زنان در مدیریت اطلاعات و دسترسی به اطلاعات صحیح در رابطه با کووید ۱۹، افزایش آگاهی زنان در جنبه‌های مختلف سلامت شامل سلامت روان، سلامت باروری و سبک زندگی سالم و افزایش آگاهی زنان نسبت به عواقب کووید۱۹ در خانواده و افزایش توانمندی آنان در مدیریت این عواقب از دیگر اهداف آن است.

گفتنی است: ۵۰ درصد از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار