معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا خبر داد؛

تخفیف بیمه شخص ثالث قابل انتقال به شخص یا خودروی دیگر است

سرهنگ جهانی گفت::تخفیف بیمه شخص ثالث متعلق به مالک وسیله نقلیه است و هر فرد به راحتی می‌تواند آن را به خودرو و یا شخص دیگری انتقال دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد:تخفیف بیمه شخص ثالث متعلق به مالک وسیله نقلیه است و هر فرد به راحتی می‌تواند آن را به خودرو جدید یا حتی همسر یا فرزند خود منتقل کند.

وی افزود:با توجه به اینکه تعدادی پلاک‌های فک شده در انبار داشتیم، با هماهنگی‌های انجام شده تمامی پلاک‌های فک شده در انبار آزاد شدند.هر شخصی که پلاکی در انبار دارد پلیس به مدت ۱ سال آن پلاک را به امانت نگه می دارد و پس از گذشت این مدت به صورت اتوماتیک پلاک به متقاضی جدید واگذار می‌شود .

سرهنگ جهانی درباره شایعه حذف تخفیف بیمه شخص ثالت گفت:این اخبار شایعه است و تخفیف بیمه متعلق به مالک وسیله نقلیه است و طبق مقررات بیمه، تبصره ۱ ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث آیین نامه‌های اجرایی در مورد نحوه تخفیف و تخصیص بیمه مالکین وسیله نقلیه موتوری زمینی می توانند سابقه تخفیف عدم خسارت را که در پلاک قبلی داشتند به پلاک جدید انتقال دهند.

وی گفت: اما این انتقال فقط برای خودروهای سواری به سواری، وانت به وانت و موتور سیکلت به موتور سیکلت است، با توجه به سابقه پلاک‌ها و تخفیف های بیمه‌ای برای مدت نامحدود در بانک‌های اطلاعاتی پلیس، بیمه و شرکت‌های مرکزی موجود است، به محض واگذاری پلاک، پلاک‌های قدیمی هیچ عنوان سوابق بیمه‌ای و رانندگی آن از بین نمی رود و افراد می‌توانند از آن سوابق بهره‌مند شوند.

سرهنگ جهانی بیان کرد:افرادی که از خودروسازی‌های داخلی مانند سایپا و ایرانخودرو اقدام به خرید خودرو می‌کنند، پلاک‌های قدیمی موجود در انبارشان به آن‌ها تعلق نمیگرد و به دلیل اینکه سرعت تحویل خودرو بالا برود پلاک جدیدی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و تمامی تخفیفات قبلی به خودرو جدید منتقل می‌شود.

گفتنی است؛دیروز در شبکه‌های اجتماعی شایعه شده بود که با تغییر یا تعویض پلاک تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو‌ها حذف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
esi
۱۶:۳۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
من سواری داشتم پلاک های تخفیف سواریم رو وانت هست میگن سواری با وانت فرق میکنه این چه بچه بازی در اوردین باید بجای یک تومان سه تومان بدم
Iran (Islamic Republic of)
جیمی
۱۹:۳۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام من سواری داشتم الان وانت خریدم باید وانت از صفر بیمه کنم پس تخفیف بیمه من چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
با سلام من با پلاک قبلی بیمه کردم وتعویض پلاک کردم وتا آذر ماه اعتبار دارد ایا این تخفیف ۷۰ درصد به من تعلق میگیرد با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
رفیق من دفتر نمایندگی بیمه داره
میگه پیش فرض بیمه، ندادن خسارت به بیمه شده هاست!
فاجعه نیست؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
سید عبدالوهاب حسینی
۰۷:۰۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
با سلام بنده با داشتن ۲۰ درصد تخفیف بیمه ایران به دلیل اینکه باید مالک قبلی خودرو حذف تخفیفات بزند و بیمه البرز یاسوج میگوید که باید خودروتان را پیش خودمان بیمه کنید یا تیک حذف تخفیفات بیمه نامه قبلی را برنمی دارم تا کنون موفق به انتقال نشده ام لطفاً پیگیری و راهنمایی بفرمایید برای دریافت ۱۲ سلام تخفیف باید به کدام مرجع رجوع کنم
Iran (Islamic Republic of)
سید عبدالوهاب حسینی
۰۶:۴۳ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
با سلام و تشکر بیمه البرز یاسوج با وجود همه شرایط انتقال تخفیفات را انجام نمی‌دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
شایعه نیست اخیرا بیمه ها می گویند باید قبل از تاریخ 1397/10/17 ماشین میداشتی بعد از این تاریخ فروخته باشی وگرنه در غیر این صورت کلیه سوابق پرادختی به بیمه ها باطله ظاهرا این تاریخ ستاره هالی از بالا سر منزل آقایون رد شده مناط قبولی قبل و رد بعد این تاریخ سوابق بیمه ای مردم شده است خلایق هر چه لایق قسمت ما هم این مسولین نابغه اند دیگه!!!
Iran (Islamic Republic of)
طاهری
۱۲:۵۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
بیمه ها با بهانه های مختلف و اینکه باید از بیمه نامه قبلی کپی داشته باشی تا بتوانی از سابقه بیمه قبلی استفاده کنی و اگر کپی نداشته باشید سابقه قابل انتقال نیست و از این قبیل بهانه ها سعی در تضیییع حقوق افراد را به سود خود دارندو اگر سابقه بیمه با شماره ملی و یا پلاک هست چه نیازی به کپی بیمه قبلی هست. همه سوابق که در سیستم بیمه
موجود هستد. اینها بهانه هایی است برای سدوجویی بیشتر بیمه هاو آیا کسی هست به این موضوع رسیدگی و به صورت شفاف مردم را راهنمایی کند.
آخرین اخبار