با هدف افزایش تعاملات فرهنگی صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج عشایری سپاه امام رضا(ع) استان

تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج عشایری سپاه امام رضا (ع) استان به منظور افزایش تعاملات فرهنگی، امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تفاهم نامه همکاری به منظور افزایش تعاملات فرهنگی بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و سازمان بسیج عشایری سپاه امام رضا (ع) استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و عیسی صفری، امضا شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت هفته وحدت و ولادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در جهت حرکت در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به نوعی عقد اخوت و هم افزایی برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به همه اقشار جامعه و در همه طبقات است. اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بر این باور است که حرکت در این مسیر نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی به ویژه نهاد‌های مردمی است.

او افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از شروع نهضت جمهوری اسلامی در سال ۱۳۴۰ تا به امروز کتاب و کتابخوانی بوده است، همانطور که در سخنرانی آن سال‌ها می‌فرمایند پیروزی ملت ایران در همه عرصه‌ها در گرو مطالعه است و این نکته طلایی است که کمتر به آن توجه شده است. ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب و خطاب به جوانان تاکید ویژه‌ای بر آگاهی و توانایی دارند، به عبارتی ایشان روی دیگر آگاهی را توانایی خواندند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه انس با کتاب باید بصورت همگانی افزایش یابد، ادامه داد: نتیجه این انس بالارفتن سطح آگاهی جامعه، همراهی و درک متقابل نظام جمهوری اسلامی است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در آخرین سخنرانی خود در جمع دانشجویان به مسأله «نهضت تبیین» پرداختند، منظور از این نهضت این است، آن‌هایی که می‌دانند به آنانی که نمی‌دانند بگویند به عبارتی اشاره به این مساله دارد که شبهات را تبیین کنید و این تبیین قاعدتا در گرو کتاب و مطالعه است.

سبزیان با اشاره به اینکه قشر عشایر افرادی با استعداد‌های بالا و فراوان هستند، بیان کرد: کتابخانه‌ها به عنوان فرهنگسرا‌های اجتماعی در جامعه می‌توانند نقش به سزایی در جهاد تبیین داشته باشند چرا که فعالیت و برنامه‌های کتابداران صرفا محدود به فضای کتابخانه‌ها نیست و می‌توانند با حضور در میان اقشار مختلف جامعه نقش اصلی این حرکت و جهاد را ایفا کنند.

او با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، تصریح کرد: در همین راستا می‌توان با اعزام کاروان در میان عشایر علاوه بر ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی بیشتر با سیره اهل بیت (ع)، از این مساله به عنوان یک شروع خوب و پر برکت در جهت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در میان این قشر استفاده کرد.

در ادامه محمدحسن عفت پناه مسئول بسیج اقشار سپاه امام رضا (ع) گفت: همانگونه که عشایر با ورود خود در حوزه حفاظت از مرز و بوم این کشور نقش بسزایی در طول تاریخ ایفا کردند می‌توانند در مرز‌های دانش نیز افتخار آفرینی کنند.

او با اشاره به جمعیت ۷۵۰۰ خانواری عشایر، افزود: این تفاهم نامه نقطه عطفی برای حرکت در مسیر افزایش علم و دانایی در میان این قشر است.

 مسئول بسیج اقشار سپاه امام رضا (ع) با تاکید به تعریف یک جامعه هدف در اجرای این تفاهم نامه، ادامه داد: باید نیاز‌های مطالعاتی این جامعه هدف مشخص شود و با توجه به آن محتواسازی و ارائه خدمات شود تا با نتیجه گیری و بررسی‌های انجام شده، بتوانیم حداکثر استفاده را از انعقاد این قبیل تفاهم نامه‌ها کرده باشیم.


انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار