سنای برزیل: بولسونارو باید به دلیل سوء مدیریت کرونا به جنایت علیه بشریت متهم شود

محلس سنای برزیل در گزارشی خواهان متهم شدن ژائیر بولسونارو به جنایت علیه بشریت بخاطر سوء مدیریت در بحران کرونا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، مجلس سنای برزیل با ارائه گزارشی خواهان آن شد تا «ژائیر بولسونارو» بخاطر سوء مدیریتش در پاسخگویی به همه گیری کرونا به اتهامات جنایی از جمله «جنایت علیه بشریت» متهم شود.

این گزارش، نتیجه تحقیقی شش ماهه بوده که فساد و رسوایی‌های دولت را افشا کرده است. بر پایه این گزارش، بولسوناروبه شکست در کنترل ویروس کرونایی متهم شده که به مرگ بیش از ۶۰۰ هزار برزیلی منجر شده است. در این گزارش ۱۲۰۰ صفحه‌ای که امروز (چهارشنبه) از سوی «رینان کالییروس» سناتور مخالف تهیه شده است، خواسته شده تا بولسونارو به ۱۰ اتهام از جمله جنایت علیه بشریت متهم شود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که بولسونارو در واکنش به آن گفته: ما می‌دانیم که ما در هیچ چیزی مقصر نیستیم. ما می‌دانیم که از لحظه نخست کار درست را انجام داده ایم.

در شش ماه گذشته برزیلی‌ها درگیر تحقیقاتی شده اند که رسوایی پشت رسوایی را افشا کرده است و همین امر نیز به محبوبیت ژائیر بولسونارو آسیب وارد کرده است.

این تحقیق از ماه آوریل آغاز شد و اعلام کرده بولسوناروفرصت تهیه واکسن و تزریق آن را در اوایل همه گیری به تعویق انداخت که همین امر به جان باختن قریب به ۹۵ هزار نفر منجر شد.

گفتنی است برزیل با داشتن بیش از ۶۰۳ هزار جان باخته کرونایی در جهان، رتبه دوم قربانیان کرونا را پس از آمریکا از آن خود کرده است. این در حالی است که تا کنون بیش از ۲۱ میلیون و ۶۶۴ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار