ایمنی واکسن کرونا چه زمانی است؟

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : واکسن کرونا ۲ الی سه هفته بعد از تزریق نوبت دوم ایمنی ایجاد می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : فرآیند واکسیناسیون در استان کرمانشاه به خوبی در حال انجام بوده و انواع مختلف واکسن کرونا شامل آسترازنکا، سینوفارم، برکت و پاستوکووک برای تزریق به اندازه کافی در استان کرمانشاه وجود دارد.

او گفت : بعد از گذشت ۲ الی سه هفته از زمان تزریق دز دوم واکسن کرونا ایمنی در بدن افراد ایجاد می‌شود، اما این موضوع به معنای عدم ابتلاء و ریشه کن شدن بیماری نیست بلکه ابتلاء شدید به کرونا و مرگ و میر حاصل از آن را به شدت کاهش می‌دهد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی در استان کرمانشاه مردم همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی تلقی کنند.

شاه آبادی افزود: افرادی که دارای آلرژی فصلی هستند و یا به دندان پزشکی مراجعه می‌کنند بدون هیچ مشکلی می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند و تنها افرادی که دارای نقص شدید سیستم ایمنی و یا مصرف کننده دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند باید با مشورت پزشک متخصص نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

او گفت: افرادی که در دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا با مشکل مواجه هستند می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی و کارت واکسن کاغذی جهت رفع مشکل به واحد آی تی مراکز بهداشت شهرستان محل سکونت خود مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.