سازمان ملل خواستار حل بحران مهاجران در مرز کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شد

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرد باید به وضعیت پناهندگان و مهاجران در مرز بین کشور‌های اتحادیه اروپا رسیدگی شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سازمان ملل خواستار اقدام فوری برای حل بحران مهاجران در مرز بلاروس و کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) خواستار راه حل فوری برای حل «بن بست» در وضعیت پناهندگان و مهاجران در مرز بین بلاروس و کشور‌های اتحادیه اروپا از جمله لتونی، لیتوانی و لهستان شد.

هفته گذشته، شانزده مهاجر افغانستانی تلاش کردند به لهستان بروند، اما به بلاروس رانده شدند و فرصت درخواست پناهندگی را از دست دادند.

در بیانیه مطبوعاتی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که روز جمعه منتشر شد، آمده است که  بسیاری از مهاجران و پناهجویان برای هفته‌ها در شرایط وخیمی بودند و هشت نفر از آن‌ها نیز در این مسیر کشته شدند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در بیانیه مطبوعاتی خود می‌گوید: ما و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، درخواست اقدامات فوری برای نجات جان مهاجران و جلوگیری از رنج بیشتر آنها در مناطق مرزی بین بلاروس و اتحادیه اروپا (لتونی، لیتوانی، لهستان) را داریم چرا که با نزدیک شدن به فصل زمستان وضعیت به سرعت وخیم‌تر خواهد شد.

 مقر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد که در میان افرادی که در شرایط وخیم در مرز گیر کردند، ۳۲ زن، مرد و کودک افغانستانی هستند که در اواسط ماه اوت به منطقه مرزی رسیدند، اما قادر به دسترسی به پناهندگی و هر نوع کمک نیستند. هنوز به نمایندگان سازمان ملل در امور پناهندگان اجازه ملاقات با گروه از طرف لهستانی داده نشده است. آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد معتقد است  بلاروس یا لهستان باید به آنها فرصت پناهندگی بدهند، اما درخواست پناهندگی آن‌ها از سوی هر دو طرف نادیده گرفته شده است.

از ابتدای سال ۲۰۲۱، بیش از ۲۱ هزار مهاجر تلاش کردند از مرز بلاروس و لهستان عبور کنند. ورشو در مناطق مرزی بلاروس وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار