روسیه: اوکراین به مردم کریمه اجازه اظهار نظر در سطوح بین المللی را نمی‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: کی‌یف به مردم کریمه، دونتسک و لوگانسک اجازه نمی‌دهد تا درباره موضع خود در سطوح بین المللی صحبت کنند یا نظر بدهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مقامات مجری قانون اوکراین به جای باز کردن زیرساخت‌های حیاتی و بازگرداندن پرداخت‌های اجتماعی برای ساکنان جمهوری‌های کریمه، دونتسک و لوگانسک دوباره یک پرچم دروغین آماده کردند و درباره برنامه‌های کی‌یف برای ایجاد به اصطلاح «نقاط ارتباط مستقیم» با آنها صحبت می‌کنند.

زاخارووا اضافه کرد: آنچه که مهم است این است که کی‌یف به مردم کریمه، دونتسک و لوگانسک این اجازه را نمی‌دهد تا درباره موضع خود در سطوح بین المللی صحبت کنند یا نظر بدهند.

این دیپلمات روس تاکید کرد‌: نکته اصلی این است که شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین اقدام به سیرک دیگری کرده است. مقامات مجری قانون اوکراین به جای بازگرداندن پرداخت‌های اجتماعی که از ساکنان دونباس دریغ شده دوباره دست به  اقدامات تحریک آمیز در این زمینه زده‌اند.

پیشتر با برگزاری یک همه پرسی با رعایت قوانین بین المللی در کریمه، ۹۷ درصد رای دهندگان اتحاد با روسیه را انتخاب کردند.

در سال ۲۰۱۴، اوکراین سیاست محاصره اقتصادی علیه دونباس را آغاز کرد و از دسامبر ۲۰۱۴ پرداخت تمام کمک‌های اجتماعی را در آنجا متوقف کرد.

روسیه و اوکراین سالهاست بر سر مسائل سیاسی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. روسیه معتقد است حمایت‌های نظامی آمریکا از دولت کی‌یف به این اختلاف‌ها دامن می‌زند. موضوع امنیت انرژی و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه از جمله موارد اختلاف میان مسکو و کی‌یف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
Amin
۲۱:۴۰ ۰۱ دی ۱۴۰۰
نمیشه نه روسیه ونه اوکراین به هم حمله کنند این یک پیام اختصاصیه .ما یه بار جنگیدیم دیگه جنگ نمیشه.
آخرین اخبار