آغاز عملیات آواربرداری مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات بازسازی و آواربرداری مناطق زلزله‌زده استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  فرشید ریاحی سامانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ماشین‌آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در منطقه حضور دارند تا کار آواربرداری با سرعت انجام شود.

او خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن شهرستان کوهرنگ نیز به عنوان ستاد معین بازسازی بخش مرکزی و بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ، همچنین بنیاد مسکن شهرستان فارسان به عنوان ستاد معین بازسازی شهرستان فارسان و بنیاد مسکن شهرستان اردل به عنوان ستاد معین بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان اردل، آماده ارائه خدمات به زلزله‌زدگان هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از مردم شهرستان کوهرنگ که منازل مسکونی‌شان در زلزله آسیب دیده و یا دچار خسارت شده است خواست: با مراجعه به ستاد‌های بازسازی نسبت به تشکیل پرونده اقدام، تا روند بازسازی با سرعت بیشتری انجام شود.

ریاحی عنوان کرد: از مسئولان ارشد استان و فرمانداران شهرستان‌های مذکور درخواست داریم تا در خصوص استقرار شعب بانک‌های عامل در مناطق زلزله‌زده بخش بازفت همچنین تامین مصالح سنگی و استقرار کارگاه‌های تهیه و توزیع بتن آماده دستور دهند تا اقدامات لازم انجام و با توجه به شروع فصل سرما کار بازسازی منازل مسکونی با سرعت بیشتری انجام شود.

۱۰۰ گروه جهادی برای بازسازی منطقه زلزله‌زده کوهرنگ اعلام آمادگی کردند

هوشنگ فولادی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به آسیب جدی به ۸۵ واحد مسکونی در پی زلزله کوهرنگ، گفت: حدود ۱۰۰ گروه جهادی در سراسر استان و کشور برای ساخت مسکن آماده هستند.

اظهار داشت: در راستای کمک به مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ خصوصا بازفت، قرارگاه جهادی استان به ریاست استاندار و دبیری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) تشکیل شد.

او خاطرنشان کرد: با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله بنیاد مسکن، کمیته امداد، بهزیستی راهداری، منابع طبیعی، اداره آب و جهاد کشاورزی برای کمک به مناطق زلزله زده کوهرنگ این قرارگاه جهادی صورت گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا مصوب شد قرارگاه جهادی شهرستانی تشکیل شود که روز گذشته هم با حضور تمامی دهیاران، بخشدار‌ها و افراد عضو این قرارگاه جهادی جلسه‌ای تشکیل و قرار بر این شد که یک قرارداد سه جانبه بین بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)، بنیاد مسکن و فرد مالک آسیب دیده از زلزله بسته شود.


بیشتر بخوانید


فولادی با اشاره به آسیب ۴۰۰ واحد مسکونی، افزود: ۸۵ واحد مسکونی از این ۴۰۰ واحد دچار آسیب جدی شدند، سازمان بسیج سازندگی اعلام آمادگی کرده است و حدود ۱۰۰ گروه جهادی در سراسر استان و کشور برای ساخت مسکن آماده هستند.

او گفت: مقرر شد بنیاد مسکن پروانه ساخت صادر کند و عملیات آواربرداری را انجام دهد و در نهایت افرادی که تمایل دارند سپاه برای آن‌ها مسکن بسازد، قرارداد سه جانبه را امضا می‌کنند و پس از آن ساخت مسکن آغاز می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با بازدید رئیس سازمان بسیج مستضعفین، ایشان وعده کمک دادند و علاوه بر این در خصوص مسئله آبرسانی کشاورزی قرار شد قسمت‌های آسیب دیده با کمک اداره آب آن منطقه لوله گذاری شود و به مشکل آب آشامیدنی روستا‌ها از طریق بسیج سازندگی کمک شود.

فولادی با اشاره به کمک‌های دیگر در این منطقه، خاطرنشان کرد: خیرین و فرمانداران شهرستان‌های استان اعلام آمادگی کردند و قرار شد تمامی کمک‌های مومنانه تحت نظر قرارگاه جهادی شهرستانی توزیع شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار