تازه‌های نشر؛

مجموعه داستان «ارواح قصه می‌گویند» منتشر شد

مجموعه داستان کوتاه «ارواح قصه می‌گویند» با گردآوری شیوا مقانلو در دو نسخه الکترونیکی و کاغذی به همت انتشارات صاد منتشر شد.


به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه داستان کوتاه «ارواح قصه می‌گویند» با گردآوری شیوا مقانلو در دو نسخه‌ الکترونیکی و کاغذی به همت انتشارات  صاد منتشر شد.

داستان‌های این مجموعه از بین بهترین و محبوب‌ترین داستان‌های انگلیسی‌زبان و قدیمی دنیا انتخاب شده است که تحت‌عنوان قصّه‌های کلاسیک ارواح تقسیم‌بندی شده‌اند.


بیشتر بخوانید


حال‌وهوای حاکم بر قصّه‌ها بیش از ترس و وحشت، از جنس وهم و اندوه است. شاید این امر به دلیل ویژگی عام ادبیات داستانی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در این ژانر به رشته تحریر درآمده باشد. نمایش رنج‌ها، تردیدها، اندوه‌ها و کابوس‌های بشری در قالب ادبیاتی وزین، آهنگین، اندوهگین و رمانتیک در آن دیده ‌می‌شود.

داستان‌ها ساده و خوش‌آوا و سرراست‌ هستند و ترس مطرح‌شده در آن‌ها هم ملموس و قابل‌فهم است؛ ترسی که هم‌خانواده با سردرگمی و وهمی است که همه‌ ما در برخورد با پدیده‌ها تجربه می‌کنیم. این ترس در ابتدا برایمان ناشناخته و غیرقابل‌توضیح‌ است؛ اما به‌تدریج درمی‌یابیم که تنها بخشی از جهان درون و بیرون آدمی‌اند که یا دلیلش را نمی‌شناخته‌ایم یا اصلاً به دنبال فهمیدن دلیل آن نبوده‌ایم.

در داستان‌های کتاب حاضر، وحشت فقط بهانه‌ای  برای نمایش بی‌واسطه‌ روح آدم‌های ناامید، کینه‌توز  عاشق‌، بی‌انگیزه‌، شکست‌خورده‌ و بیش از همه معمولی‌است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار