معاون نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان؛

ائمه جمعه در مباحث مختلف سیاسی اجتماعی تاثیرگذار هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان گفت: نقش ائمه جمعه در مباحث مختلف بسیار پُررنگ است و حضرت محمد مصطفی (ص) نیز در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی صاحب‌نظر بودند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی معاون فرهنگی و اجتماعی نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان  در آیین گردهمایی ائمه جمعه شهرستان‌های چابهار، کُنارک، زرآباد و دشتیاری که با موضوع نقش ائمه جمعه در پیشرفت و آبادانی استان در محل مسجد پیامبر اعظم (ص) منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار داشت: چابهار در بحث وحدت جزو شهرستان‌های موفق بوده است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه محور وحدت این دیار هستند گفت: حضرت محمد (ص) الگوی مهمی برای بشریت هستند و ما هم به عنوان وارثان پیامبر باید نوع زندگی، مرام و منش ایشان را برای خودمان الگو قرار دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: پیامبر برای کسانی که به ایشان اقتدا می‌کنند مایه فخر و بزرگی است و درواقع، بنده محبوب کسی است که به پیامبر اسلام اقتدا می‌کند.

وی با بیان اینکه پیامبر مانند همه بندگان و مردم عادی زندگی می‌کردند افزود: فراموش نکنیم که حضرت محمد مصطفی (ص) در زمانی به پیامبری برگزیده شدند که مردم آن زمان به آیین پادشاهان عادت کرده بودند اما پیامبر ما در همان زمان همچون بندگان عادی رفتار می‌کردند.

حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی بیان داشت: در دنیای امروز، تریبون نماز جمعه یک رسانه است و ائمه جمعه باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند و اگر بر اساس رفتار و روش پیامبر، رفتار کنیم جامعه موفقی خواهیم داشت.

وی گفت: مردم ما عالمان ربانی را دوست دارند و در زمان حیات و ممات هم آن‌ها را همراهی می‌کنند.

وی به نقش رسانه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروزه با وجود رسانه‌های متعدد، سخنان ائمه جمعه در گستره وسیعی پخش و شنیده می‌شود. علما همیشه صدای مردم بودند و این صدا و مطالبه‌گری نباید خاموش شود.

وی تاکید کرد: یادمان باشد که نهضت مطالبه‌گری در کشور را مقام معظم رهبری پایه‌گذاری کردند.

در این آیین، علما و ائمه جمعه دیدگاه‌ها، نظرات و مطالبات خود را در راستای بهبود وضعیت زندگی و معیشت مردم مطرح کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار