برنامه‌ریزی برای توسعه سفر‌های ارزان‌قیمت در آذربایجان غربی

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از برنامه‌ریزی برای توسعه سفر‌های ارزان‌قیمت برای خانواده‌ها در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جلیل جباری  مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی  اظهار کرد: در سال ۹۸ و پیش از شیوع کرونا سفر به آذربایجان غربی افزایش یافته و روز به روز به تعداد مسافران افزوده می‌شد به طوری که ضریب اشغال هتل‌های استان در آن سال ۷۰ درصد بود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با شیوع کرونا به یک‌باره اجرای اغلب برنامه‌های توسعه و رونق گردشگری در استان و کشور دچار تغییر و تحول شد و خسارت زیادی به صنعت گردشگری وارد آمد.

وی ادامه داد: اکنون با توسعه واکسیناسیون عمومی و افزایش امید‌ها به مهار کرونا و با توجه به حضور محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار که با ظرفیت‌های این استان به خوبی آشنایی دارد در نظر است در دوران پساکرونا برای توسعه و ترویج سفر‌های ارزان‌قیمت برای خانواده‌ها برنامه‌ریزی شود که این موضوع مورد تاکید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز است.

جباری گفت: حمایت از تاسیسات گردشگری آسیب‌دیده از کرونا، تدوین و تهیه سند جامع توسعه گردشگری استان، تسهیل در فرآیند صدور مجوز‌ها و نظارت بر تاسیسات گردشگری، برگزاری رویداد‌ها و جشنواره‌های متناسب با شرایط کرونایی استان با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و توجه به توسعه گردشگری خوراک و کشاورزی از جمله‌های برنامه‌های این اداره‌کل برای توسعه سفر‌های ارزان‌قیمت برای خانواده‌ها هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: با توسعه گردشگری در نظر است به رسالت خود در توسعه کسب‌وکار، ایجاد درآمد و اشتغال در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.