از آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان؛

چین بیش از ۱.۵ میلیارد دوز واکسن کووید ۱۹ در دنیا توزیع کرده است

به گفته رئیس آژانس همکاری‌های توسعه بین‌المللی چین، این کشور بیش از ۱.۵ میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ را از آغاز شیوع به سراسر جهان ارائه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لو ژائوهوی، رئیس آژانس همکاری‌های توسعه بین‌المللی چین دوشنبه گفت چین بیش از ۱.۵ میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ را از زمان شیوع همه‌گیری آن به سراسر جهان ارائه کرده است.

جهان به دلیل تأثیرات مکرر همه گیری کرونا که تا حد زیادی جلوی بهبود اقتصاد جهان را گرفت، با چالش‌های شدیدی روبرو است، در حالی که چین با اقدامات پیشگیرانه مؤثر خود به دستاورد‌هایی در مقابله با کرونا و پیشرفت‌های اقتصادی دست یافته است.

علاوه بر این، چین به کشور‌های جهان کمک‌های بشردوستانه اضطراری با طولانی‌ترین مدت و وسیع‌ترین پوشش از زمان تأسیس جمهوری خلق چین ارائه کرده است.

چین سال گذشته محموله‌های بزرگی از تجهیزات مقابله با همه گیری کرونا شامل لباس‌های محافظ، ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی را به ۱۵۰ کشور و ۱۳ سازمان بین‌المللی اهدا کرد. لو گفت: «ما از ابتدای سال جاری ۱.۵ میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ را به ۱۰۶ کشور و چهار سازمان بین المللی ارائه کرده‌ایم و این یعنی رتبه اول در جهان. "

کمک‌های بین‌المللی چین از سال ۱۹۴۹، زمینه‌های مختلفی از جمله ساخت راه‌آهن تانزانیا-زامبیا، بزرگراه کاراکورام و واکسن کرونا را پوشش داده است.

چین تا به امروز، بیش از ۷۱ سال، انواع مختلفی از کمک‌ها از جمله هزاران مجموعه پروژه‌ای و تدارکاتی را به بیش از ۱۶۰ کشور ارائه کرده، بیش از ده هزار برنامه شامل همکاری تکنیکی و منابع انسانی را توسعه داده و بیش از ۴۰۰ هزار پرسنل را در زمینه‌های مختلف در کشور‌های در حال توسعه آموزش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار