معاون قرارگاه پدافند زیستی:

راه اصلی مهار کرونا واکسیناسیون حداکثری است

معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: راه اصلی مهار ویروس کرونا واکسیناسیون حداکثری است و با واکسینه شدن بخش قابل توجهی از جامعه، زمینه مهار بیماری کرونا فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کریمی‌نیا معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور در نشست پدافند غیر عامل زیستی سبزوار گفت:  مردم در کنار سایر روش‌ها و انواع داروها، واکسیناسیون را نیز مورد توجه قرار دهند و به هموطنانی که تاکنون تصمیمی برای واکسیناسیون نگرفته اند اطمینان کنند و در صورت بی اعتمادی به واکسن‌های خارجی کرونا از محصولات داخلی در این زمینه بهره‌مند شوند.

او  با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله موسسه رازی و پاستور به عنوان واکسن سازان قدیمی کشور افزود: شرکت برکت، انستیتو پاستور، موسسه سرم سازی رازی و واکسن فخرا که کار تیم شهید فخری زاده است محصولاتی ایمنی زا تولید کرده اند که با اطمینان خاطر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور ادامه داد: مردم در کنار واکسیناسیون سراسری به بهداشت فردی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی هم توجه کنند تا سریعتر شرایط بازگشت به فعالیت‌های اجتماعی فراهم شود.

پدافند زیستی مجموعه‌ای از اقدامات شامل رصد و پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی و بازتوانی منابع، محدودسازی و رفع آلودگی در برابر تهدیدات زیستی است که موجب حفاظت از سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات زیستی و کاهش آثار و عواقب ناشی از آن‌ها می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.