صادرات بیش از ۹۰۰ تن محموله دامی از مرز دوغارون

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد گفت: امسال به میزان ۹۸۹ تن انواع محموله و فراورده دامی از مرز دوغارون به افغانستان صادر شده است.

حسن آذریان رئیس شبکه دامپزشکی تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: امسال محموله‌های دامی که از مرز دوغارون به افغانستان صادر شد، شامل آلایش مرغ، تخم مرغ خوراکی، خوراک و مکمل آبزیان و خوراک طیور بوده که با نظارت دامپزشکی انجام شده است.

او افزود: امسال میزان ۹۱ تن آلایش مرغ، ۲۳۴ تن تخم مرغ، ۶۱۴ تن خوراک و مکمل آبزیان و ۵۰ تن خوراک و مکمل طیور جمعا به میزان ۹۸۹ تن از سراسر کشور و از طریق مرز دوغارون به کشور افغانستان صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: سال گذشته نیز در مجموع ۱۸ هزار و ۳۹۲ تن انواع محموله دامی به همراه ۹ میلیون قطعه جوجه یکروزه از مرز دوغارون صادر شده که امسال صادرات جوجه و مرغ منجمد انجام نشده است.

آذریان با اشاره به اینکه ترانزیت محموله‌های دامی خارجی نیز از مرز دوغارون زیر نظر دامپزشکی انجام می‌شود؛ بیان کرد: این محموله‌های خارجی اغلب شامل مرغ منجمد هستند که از مقصد ترکیه، برزیل و ایالات متحده آمریکا به افغانستان ارسال می‌شوند.

او تصریح کرد: همچنین از کشور افغانستان محموله‌هایی مانند پوست گاو و شتر به مقصد ترکیه و چین از گذرگاه بین المللی دوغارون ترانزیت می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد با اشاره به پست قرنطینه دامی مرز دوغارون تاکید کرد: پایش بهداشتی انتقال دام زنده و فرآورده‌های خام دامی، پیشگیری از سرایت بیماری‌های واگیر دامی به کشور و همکاری با نهاد‌های دخیل در ترخیص دام و فرآورده‌های دامی از جمله وظایف پست قرنطینه دامی دوغارون هستند.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.