بررسی حواشی سینما و تلویزیون در «سینماچی» رادیو جوان

گروه فرهنگ و اندیشه رادیوجوان سراغ یکی از پرمخاطب‌ترین موضوعات جهان، یعنی سینما و تلویزیون رفته است.

فاطمه شهبندی تهیه کننده مجله سینمایی سینماچی  در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،در مورد فرم و محتوای این برنامه گفت: سینماچی یک مجله سینمایی است که در آن اتفاقات و حواشی حوزه سینما و تلویزیون به طور کامل بررسی می‌شود.

وی ادامه داد:این برنامه یک بخش اصلی به نام فیلمچی دارد که هر هفته یکی از فیلم‌های روز سینمای ایران، توسط چندین کارشناس و منتقد به نقد و بررسی گذاشته می‌شود. علاوه بر این در بخش‌های دیگر به صورت ویژه به حوزه‌های دیگر سینما و تلویزیون پرداخته می‌شود. در بخش موزیکانچی به بررسی برترین موسیقی فیلم‌ها و تحلیل هنری و فنی آن‌ها می‌پردازیم، در بخش راپرتچی هر هفته یکی از خبرنگاران سینما و تلویزیون با آخرین اخبار و حواشی این حوزه مهمان ما خواهد بود.

شهبندی عنوان کرد:آپاراتچی بخش جذاب دیگریست که در آن سفری به گذشته خواهیم داشت و به معرفی و تحلیل فیلم‌های ماندگار تاریخ سینمای ایران خواهیم پرداخت.

وی افزود: پویش ویژه و جذاب سینماچی برای مخاطبان، پویش «فیلم، صدا، دوربین» است که در آن به علاقه‌مندان و افراد مستعد در حوزه‌های مختلف سینما کمک می‌کنیم تا بتوانند فیلم خود را بسازند. در این بخش داوود مرادیان از مستندسازان و بنیانگذاران جشنواره فیلم عمار، هر هفته یکی از موضوعات مربوط به سینما را آموزش می‌دهد و از علاقه‌مندان به این حوزه دعوت می‌کند تا طرح و ایده خودشان را برای سینماچی ارسال کنند تا ما به عنوان رابط، آن‌ها را در اختیار کسانی قرار دهیم که بتوانند این ایده‌ها را تبدیل به فیلم کنند.

علی مرادخانی مجری و سردبیر برنامه سینماچی نیز درباره ویژگی‌های سینماچی نسبت به سایر برنامه‌های سینمایی به خبرنگار ما گفت:مزیت سینماچی نسبت به سایر برنامه‌های سینمایی نقد و بررسی مفصل فیلم و سریال‌های شبکه نمایش خانگی است. معمولا سریال‌های اینترنتی و نمایش خانگی در سایر برنامه‌های سینمایی کمتر مورد توجه واقع می‌شود، اما مخاطب زیادی دارد و پرداختن به این موضوع در سینماچی مورد استقبال شنوندگان قرار گرفته است.

وی ادامه داد:علاوه بر این در این برنامه سعی کردیم به جز نقد فیلم، به بخش‌های مختلف دیگر سینما نیز نگاهی ویژه و عمیق نسبت به آثار داشته باشیم. نقد و بررسی اختصاصی فیلمنامه، کارگردانی، تصویربرداری و قسمت‌های دیگر یک فیلم و حتی بررسی محتوایی موسیقی فیلم، از جمله بخش‌هایی ست که در سینماچی به صورت ویژه بررسی می‌شود.

گفتنی است برنامه سینماچی جمعه‌ها ساعت ۱۶ روی آنتن رادیو جوان می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.