پیش بینی برداشت ۹۰۰۰ تن محصول سیب‌زمینی در هشترود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت:پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۹ هزار تن محصول سیب‌زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، احمدی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت: امسال در ۱۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان محصول سیب‌زمینی کشت شده و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۹ هزار تن محصول سیب‌زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

 احمدی گفت: همه ساله کاشت محصول سیب‌زمینی در شهرستان هشترود از نخستین روز‌های سال در اردیبهشت ماه آغاز و برداشت محصول نیز در اوایل پاییز شروع و در اواسط آبان ماه به اتمام می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود ادامه داد: ۹۵ درصد محصول سیب‌زمینی کشت شده در شهرستان رقم آگریا و مابقی از ارقام متفرقه جِلی، فونتانه و ساتینا می‌باشد.

وی میانگین تولید محصول سیب‌زمینی در هر هکتار از اراضی شهرستان را ۵۰ الی ۶۰ تن اعلام کرد و گفت: به علت استفاده از آبیاری به روش نوار تیپ و روش کاشت مکانیزه به شیوه سه ردیف با ۲ نوار تیپ و نیز جلوگیری از اتلاف آب، بالاترین میزان برداشت سیب‌زمینی با ۱۰۰ تن در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود اضافه کرد: طی امسال استفاده بهینه از کود‌های دامی و شیمیایی و ریزمغذی ها، استفاده از ارقام اصلاح شده ضد عفونی شده و کنترل علف‌های هرز و مبارزه با آفات و بیماری‌ها در زمان مناسب باعث شده تا عملکرد کمی و کیفی محصول افزایش پیدا کند.

 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.