همه شهرستان‌های کرمانشاه صاحب بازارچه صنایع دستی می‌شوند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای احداث بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی و سوغات در همه شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جبار گوهری سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در نشست شورای اداری شهرستان گیلان‌غرب، گفت: همه برنامه‌های ما برای این است که امور مردم به نحو احسن انجام شود و به‌دنبال مانع‌تراشی برای آن‌ها نیستیم.

او افزود: در بحث پاسخ‌دهی به استعلامات مردمی و دستگاه‌های اداری همکاران ما در کمترین زمان ممکن و با لحاظ ضوابط قانونی اقدام می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اشاره به سختگیری‌های قانونی برای ضوابط عرصه و حریم آثار تاریخی، ادامه داد: آیندگان از ما انتظار دارند که میراث‌فرهنگی که از نسل‌های گذشته برای ما به یادگار باقی مانده مورد صیانت و حفاظت قرار گیرند.

گوهری بیان داشت: در کنار رعایت ضوابط قانونی، معیشت مردم نیز برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و جریان داشتن زندگی در کنار آثار تاریخی به حفظ آن‌ها کمک می‌کند.

او در ادامه به احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهر گیلان‌غرب اشاره کرد و ادامه داد: اگر سرمایه‌گذار وجود داشته باشد و شهرداری زمین اختصاص دهد، آماده صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات مورد نیاز هستیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به اینکه احداث بازارچه‌های صنایع‌دستی در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه در دستور کار قرار دارد، احداث این بازارچه با توجه به ظرفیت‌های شهرستان گیلان‌غرب ضرورت دارد.

گفتنی است:در این نشست بررسی موانع احداث کانال آب‌رسانی کشاورزی در یکی از آبگیر‌های شهرستان و اعلام نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ادامه پروژه مورد بحث قرار گرفت و در پایان مصوب شد با نظارت و رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی به صورت تحت‌الارضی انجام گیرد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.