واکنش روسیه به ادعای اردوغان و علی‌اف در ایجاد کریدور کلیدی

روسیه در واکنش به اظهارات رؤسای‌جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان درباره ایجاد کریدور کلیدی، بر لزوم پایبندی به توافق آتش‌بس باکو و ایروان تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در نشستی خبری در واکنش به اظهارات رؤسای‌جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان درباره ایجاد یک کریدور کلیدی که خاک جمهوری آذربایجان را به منطقه نخجوان متصل می‌کند، تأکید کرد اقدام صحیح، پایبندی به مفادی است که در توافق آتش‌بس درج شده باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: بهترین چارچوب برای رسیدگی به این اختلافات، نشست‌های معاونین وزرای امور خارجه روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان است که تاکنون ۸ نشست را برگزار کرده‌اند.

او در ادامه گفت: معتقدیم که اقدام صحیح، پایبندی به اعلامیه‌ها و گام‌هایی است که توافقات سه‌جانبه درخصوص بازگشایی تمامی مسیر‌های حمل‌ونقل و اقتصادی در قفقاز جنوبی اجرا شوند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه چندروز پیش طی سفر به جمهوری آذربایجان و دیدار با الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود در یک کنفرانس خبری افزود: اگر ارمنستان نسبت به جمهوری آذربایجان حُسن نیت صادقانه نشان دهد، هیچ مانعی برای عادی‌سازی روابط ترکیه و ارمنستان وجود نخواهد داشت.

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان نیز از ساخت یک کریدور کلیدی که خاک جمهوری آذربایجان را به منطقه نخجوان متصل می‌کند خبر داد و گفت: این کریدور کل جهان ترک را به یکدیگر وصل می‌کند.

اردوغان با اشاره به اهمیت این کریدور گفت: یک روز ما می‌توانیم به طور مستقیم از زنگزور به استانبول سفر کنیم و موقعیت منطقه را به عنوان یک مرکز ترانزیتی و لجستیک تقویت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
پس چرا ترک آذربایجان ترکی ترکیه را نمی فهمند در زمان مذاکره مترجم دارند
Iran (Islamic Republic of)
صداقت
۱۲:۲۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
لعنت به تو اردوغان لعنت بر تو الهام خانوم
آخرین اخبار