جشنواره بین‌المللی تکنوازی "ئاویه‌ر" در سنندج برگزار شد

جشنواره بین‌المللی موسیقی ئاویه‌ر امروز با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، مدیران، بزرگان و فرهیختگان این عرصه در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سید انور رشیدی شهردار سنندج درآیین جشنواره بین‌المللی موسیقی ئاویه‌ر ضمن تبریک ماه ربیع‌الاول، اظهار داشت: موسیقی یکی از کهن‌ترین ابزار و کانال ارتباط بشری با محیط پیرامون بوده و از دیرباز تا کنون وسیله‌ای برای ابراز اندوهها، شادی‌ها و دوستی‌ها بوده است.

رشیدی افزود:هر آنچه بزرگان و اصحاب فرهنگ و هنر بعنوان ایده های خلاقانه در جهت رشد و توسعه و آبادانی سنندج در راستای اهداف شهر خلاق پیشنهاد نمایند به دیده منت حمایت نموده و در راه تحقق آن گام های مثبتی برخواهیم داشت.

او گفت: موسیقی در میدان نبرد برای غلبه بر ترس، در سوگ‌ها برای آرامش و در شادی‌ها برای همبستگی و در معابد و تکایا برای تواضع و ارادت مورد استفاده بوده است.

شهردار سنندج اظهار داشت: به بیان پژوهشگران و صاحبنظران و برپایه مطالعات تاریخی از کهن‌ترین سکونتگاه‌های زیستی بشر همین جغرافیای بین النهرین است که غنای فرهنگی آن به دلیلی قدمت تاریخی، تنوع زیستی و آب و هوا و طبیعت بکر و زیبا و مردمان سختکوش و خلاقش باعث نگاه ویژه جهانیان به این منطقه بوده است.

رشیدی افزود: از خاطرات سیاحان و جهانگردان هویداست که سبک زندگی مردمان این منطقه برای سایر ساکنان این کره خاکی بسیار جذاب و تحسین برانگیز بوده است.

او گفت: روحیه زندگی مسالمت آمیز، کار مشارکتی، تعامل با طبیعت و احترام به محیط زیست، یکتاپرستی و دینداری همه بستری را فراهم نموده که ما امروز با زبان فرهنگ و هنر پیام صلح و دوستی برای تمام مردم دنیا داشته باشیم.

شهدار سنندج تصریح کرد: امروز دیپلماسی فرهنگی یکی از راه‌های برقراری ارتباط حسنه بین ملت هاست، هدفی که خداوند سبحان بار‌ها ما را به آن رهنمون نموده است.

وی در ادامه تاکید کرد: خداوند سبحان را شاکرم امروز که خدمتگزار مردم دارالعلم، دارالعرفان و دارالاحسان سنندج هستم، شهر سنندج؛ شهر خلاق موسیقی جهان و میزبان رویداد بین المللی جشنواره موسیقی تکنوازی " ئا و یه ر" است.

رشیدی این نوید را به شهروندان شهر خلاق موسیقی داد که با یاری خداوند متعال و همراهی و دلسوزی در شورای اسلامی شهر سنندج از هیچ تلاش و کوششی جهت تثبیت جایگاه سنندج در شبکه شهر‌های خلاق جهان در یونسکو و همچنین دستیابی به اهداف توسعه گرانه آن دریغ نخواهیم کرد.

او عنوان کرد: هر آنچه بزرگان و اصحاب فرهنگ و هنر بعنوان ایده‌های خلاقانه در جهت رشد و توسعه و آبادانی سنندج در راستای اهداف شهر خلاق پیشنهاد نموده به دیده منت پذیرفته و در راه تحقق آن گام برخواهیم داشت.

شهردار سنندج در نهایت از زحمات کمیته‌های اجرایی و علمی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج، حوزه هنری استان کردستان، اصحاب رسانه، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، فرهیختگان و بزرگان این عرصه تقدیر و تشکر نمود.

در این جشنواره نوازندگان شرکت‌کننده ساز نرمه‌نای به اجرای برنامه پرداخته و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.