افزایش بهای نفت خام در بازار‌های جهانی

قیمت نفت خام آمریکا در معاملات بازار‌های جهانی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بازار‌های انرژی پیش بینی می‌کنند سازمان اوپک پلاس هیچ برنامه‌ای برای افزایش تولید نفت خام در ماه‌های آتی ندارد. همین موضوع باعث شد بهای طلای سیاه در معاملات جهانی بار دیگر روندی افزایشی به خود بگیرد.

بر این اساس، قیمت نفت خام برنت دریای شمال با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۰.۹۲ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۵۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. این دو شاخص نفتی در روز‌های گذشته به بالاترین میزان خود در چند سال اخیر رسیدند.

تحلیلگران می‌گویند از آنجایی که فرضیه عدم افزایش تولید در اوپک پلاس قوت گرفته بهای نفت در بازار‌های جهانی بار دیگر جهش یافته است. چهارشنبه هفته گذشته به دلیل انتشار گزارشی از آمریکا مبنی بر افزایش ذخایر نفت و بنزین در این کشور قیمت نفت خام اندکی کاهش یافت.

بهای نفت خام در پی کنترل نسبی همه گیری کرونا در جهان و افزایش تقاضا برای آن مدتیست افزایشی است. پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز گذشته اعلام کرد پمپاژ گاز به انبار‌های اروپا آغاز شده قیمت گاز طبیعی در انگلیس و اروپا کاهش یافت.

با فرا رسیدن فصل سرما در نیمکره شمالی قیمت اقلام مختلف انرژی شامل نفت، گاز و زغال سنگ شاهد نوسان بوده است. برآورد می شود در صورتی که اعضای اوپک پلاس اقدام به افزایش عرضه نفت خام به بازار نکنند، بهای طلای سیاه از مرز ۹۰ دلار در هر بشکه عبور کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار