روسیه استفاده مسکو از گاز به عنوان ابزاری برای «باج خواهی» را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از گاز برای همکاری متقابل سودمند استفاده می‌کند و اتحادیه اروپا این را به خوبی می‌داند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در کانال تلگرامی خود نوشت اتحادیه اروپا کاملا  آگاه است که مسکو از گاز برای همکاری متقابل سودمند استفاده می‌کند و هرگز از این طریق باج خواهی نمی‌کند. اتحادیه اروپا و لهستان این را خوب می‌دانند پس بهتر است تصمیمات سودمند را اتخاذ کنند.

چندی پیش، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد روسیه آماده است در صورت تمایل اتحادیه اروپا صادرات گاز از طریق اوکراین را افزایش دهد.

پسکوف گفت: این افزایش صادرات بستگی به این دارد که کی‌یف شرایط رقابتی را برای ترانزیت گاز فراهم کند. گازپروم به تمام تعهدات خود در قبال اتحادیه اروپا عمل می‌کند و عرضه گاز به حداکثر میزان مورد مذاکره رسیده است.

هفته گذشته قیمت گاز در اتحادیه اروپا به بالاترین حد خود یعنی هزار و ۹۰۰ دلار به ازای هر هزار مترمکعب رسید. پس از آن «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواستار عرضه بیشتر گاز شد و قیمت کاهش پیدا کرد.

زاخارووا همچنین به اختلافات بین لهستان و اتحادیه اروپا و صحبت های  الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک مبنی بر اینکه این اتحادیه در حال تهدید لهستان به جنگ جهانی سوم است واکنش نشان داد.

اوایل ماه جاری نیز دادگاه قانون اساسی لهستان طی حکمی اعلام کرد که قوانین اتحادیه اروپا با قانون اساسی این کشور سازگار نیست. این حکم عصبانیت سران اروپایی را برانگیخت و به تنش میان ورشو و بروکسل دامن زد. افزایش تنش ها، روابط لهستان و اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار