مقام آمریکایی: اردوغان شانس آورد که سفیر آمریکا را اخراج نکرده است!

یکی از مقامات آمریکایی مطلع از روند دیدار بایدن و اردوغان ضمن اشاره به بحث‌هایی که قرار است صورت گیرد، گفت: اردوغان شانس آورد که، سفیر آمریکا را اخراج نکرده است!

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات آمریکایی مدعی شده است که، جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور در دیدار با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود به او هشدار‌هایی درزمینه روابط واشنگتن-آنکارا خواهد داد.

وی افزود: رئیس جمهور در این دیدار به وی خواهد گفت که هرگونه اقدام شتاب‌زده و بی‌مهابا به نفع روابط دو کشور نبوده و نباید به بحران‌های موجود تن داد.

این مقام آمریکایی با اشاره به قدرتنمایی بایدن در یافتن راه حلی برای جلوگیری از مشکلات و بحران‌ها اظهار کرد: شراکت و اتحاد میان ترکیه و آمریکا با اقدامات شتاب زده صدمه خواهد دید.

وی همچنین افزود: در صورتی که ترکیه سفیر آمریکا را اخراج می‌کرد، قطعا بایدن برنامه‌ای برای دیدار اردوغان نداشت.

در اوایل ماه اکتبر اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دستور اخراج سفیران ۱۰ کشور خارجی از جمله آمریکا را به دلیل درخواست آزادی یک زندانی، صادر کرده بود و حتی پس از آنکه آن‌ها را عناصری نامطلوب خطاب کرده بود با تهدیدات موجود دستور اخراج آن‌ها را لغو کرد و از سوی دیگر طبق رایزنی‌های قبلی قرار است با بایدن، همتای آمریکایی خود در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ که در حال حاضر در رم برگزار می‌شود درباره خرید جنگنده‌های اف-۱۶، روابط نظامی با آمریکا و طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای مانند سوریه و لیبی به رایزنی بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار