مراسم نخستین سالگرد رحلت آیت‌الله فاضلیان در ملایر برگزار می‌شود

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری مراسم ویژه نخستین سالگرد رحلت آیت‌الله فاضلیان در مسجد جامع شهر ملایر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله فاضلیان امام جمعه اسبق ملایر، گفت: به مناسبت نخستین سالگرد ارتحال این عالم وارسته مراسمی در شهر ملایر برگزار می‌شود.

اوافزود: این مراسم فردا دهم آبان با حضور مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع ملایر برگزار خواهد شد.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام مؤمن از اساتید سطح عالی قم خواهد بود.

آیت‌الله سید رضا فاضلیان در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود و جدّ پدری او آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل‌القدر فاضلیان به این عالم منسوب است و جدّ مادری‌اش آقا سید علی رضوی و از علمای زمان خود بود.

آیت‌الله فاضلیان قبل از ورود به حوزه مدت کوتاهی را برای امرار معاش در بازار به کار پرداخت، اما به‌زودی از آن دست کشید و برای تحصیل به حوزه رفت و با جدیت و پشتکار فراوان مشغول تحصیل شد.

آیت‌الله فاضلیان «معالم» را نزد آقا شیخ محمدتقی نجفی خوانده، «شرح لمعه» را از محضر ۲ عالم آقا شیخ محمدحسین بهاری و مرحوم حاج محمدعلی دامغانی استفاده کرد، «رسائل و قوانین» را نزد حاج میرزا آقا دامغانی و «کفایه» را محضر آیت‌الله آخوند ملّا علی معصومی همدانی تلمذ کرد و نیز در فلسفه «شرح منظومه» را نزد حاج شیخ ابوالقاسم ربانی شاهنجرینی خواند.

جزوه‌ها و رساله‌هایی همچون رساله «فی‌الحجاب»، رساله «فی‌الربا»، رساله «فی‌التداخل الاسباب و المسببات» و «قاعده علیت» تألیفات این عالم بزرگ است.

آیت‌الله فاضلیان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی (ره) به‌عنوان امام‌جمعه ملایر منصوب شد و پس از ۳۴ سال که عهده‌دار این مسئولیت بود، شهریور سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره‌گیری کرد.

آیت‌الله سید رضا فاضلیان در پنجم آبان سال ۱۳۹۹ پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی چشم از جهان فروبست.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار