آغاز برداشت سیب زمینی از مزارع شهرستان خرم بید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید گفت: امسال در ۴۷۰ هکتار از اراضی این شهرستان محصول سیب زمینی برداشت شده است و پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ هزار تن محصول از مزارع شهرستان برداشت در بازار عرضه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آرش خسروانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید با بیان اینکه، میانگین تولید محصول سیب زمینی در هر هکتار از اراضی شهرستان ۴۲.۵ تن است اظهار کرد: به علت استفاده از آبیاری به روش نوار تیپ و روش کاشت مکانیزه به شیوه سه ردیف با دو نوار تیپ و موارد و نیز جلوگیری از اتلاف آب، بالاترین میزان برداشت سیب زمینی با ۷۵ تن در این شهرستان برداشت شده است.

او تاکید کرد: عمده ارقام سیب زمینی کشت شده در این شهرستان ارقام بانبا، جلی، بورن، آگریا، اسپریت، ارقام جدید چلنجر و آریندا می‌باشد که حدود ۴۰ هکتار از اراضی بذر گواهی شده استفاده شده است.

خسروانی تصریح کرد: استفاده بهینه از کود‌های دامی و شیمیایی و ریزمغذی‌ها، استفاده از ارقام اصلاح شده، بذور ضدعفونی شده و کنترل علف‌های هرز و مبارزه با آفات و بیماری‌ها در زمان مناسب باعث شد تا عملکرد کمی و کیفی محصول افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول افزود: همه ساله کاشت محصول سیب زمینی در خرم بید از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود و برداشت محصول نیز در اوایل پاییز شروع و در اواسط آبان ماه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.