ساخت ۷ اِلمان شهدای ملی ایران اسلامی در شهر صدرا

شهردار صدرا گفت: ساخت ۷ اِلمان شهدای ملی ایران اسلامی با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال در شهر صدرا در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  پرنیان شهردار صدرا با بیان اقدامات مختلف در حوزه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به تشریح اقدامات شهرداری صدرا در این حوزه پرداخت.

او با توجه به جدیدالتأسیس بودن شهر صدرا و سکونت خانواده‌های معظم شهدای شهر‌های مختلف ایران اسلامی در  این شهر و مهاجرت مستمر آنان، افزود: هیچ یک از دستگاه‌های متولی، اطلاعات کاملی از خانواده‌های معظم شهدای ساکن در شهر صدرا در اختیار نداشتند، لذا شهرداری صدرا با فراخوان عمومی، ارتباط با مساجد، محله‌ها و همکاری بنیاد شهید و امورایثارگران در مرحله اول توانست بانک جامعی از اطلاعات ۱۱۲ شهیدی که خانواده آنان در شهر صدرا ساکن هستند را تهیه، جمع آوری  و در سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا بارگذاری کند.

این مسئول ادامه داد:  همچنین تهیه صفحه شهدای شهر صدرا در اینستاگرام و معرفی شهداء در گروه‌های مجازی نیز به صورت مستمر در حال اجراست.

شهردار صدرا با اشاره به فرمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های شهر‌ها به نام شهداء اظهار داشت: شهر صدرا پیشتاز شهر‌های کشور در نامگذاری کوچه ها، خیابان‌ها و معابر شهری بنام شهدای عظیم الشأن است.تمام کوچه‌هایی که خانواده معظم شهیدی در آن منزل دارند، شناسایی و نام شهید گرانقدر آنان بر صدر نام کوچه قرار گرفته است.

پرنیان بیان کرد: تاکنون تعداد ۷۰ کوچه بنام این عزیزان نامگذاری شده است و سازمان فرهنگی شهرداری مأمور شده تا در صورت سکونت دائم خانواده‌های جدید شهداء در شهر صدرا، اطلاعات آنان را دریافت و نام شهید بر کوچه یا خیابان محل سکونت آنان نقش ببندد. می‌توان به جرآت ادعا کرد که هیچ خانواده شهید ساکنی در شهر صدرا حضور ندارد که نام و یاد شهید عزیزشان را در نقطه‌ای از شهر به یادگار حک نکرده باشیم.

او با بیان به ضرورت ساخت المان و نماد‌های ایثار و شهادت در شهر افزود: در شهر صدرا هیچ نماد یا اِلمانی مربوط به شهداء وجود نداشت. هم اکنون با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال ساخت ۷ اِلمان شهدای ملی ایران اسلامی توسط پیمانکار آغاز شده است که هم اکنون کار طراحی، اجرا و نصب اِلمان چهره بین المللی مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پایان یافته و سایر اِلمان‌ها نیز در حال ساخت است.

پرنیان با اعلام خبر ساخت تابلو از تصاویر شهدای عظیم الشأن در بلوار‌های شهر صدرا گفت: تاکنون ۱۱۰ تابلو از تصاویر شهدا با اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد ریال ساخته و زینت بخش بلوار‌های اصلی و خیابان‌های شهر صدرا شده است که اجرای نور آن توسط پیمانکار در حال اتمام است.

او با اشاره به حضور دو شهید گمنام در شهر صدرا گفت: به رسم میزبانی از شهدای عظیم الشأن گمنام، فاز دوم محوطه سازی یادمان شهدای گمنام با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال آغاز شده که اگر تعلل پیمانکار و نوسانات بازار نبود هم اکنون شاهد اتمام عملیات اجرایی آن بودیم.

شهردار شیراز تصریح کرد: هم اکنون ضمن خلعیت پیمانکار و ضبط ضمانتنامه، تکمیل ۵۰ درصد باقی مانده در حال اجراست و در روز‌های آتی شاهد نصب برج نوری و سایر موارد آن هستیم. همچنین عملیات ساخت و تکمیل و تجهیز سرویس بهداشتی جهت استفاده زائران در مجاورت یادمان شهدای گمنام با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد ریال در حال اتمام است.

پرنیان با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: در کنار فعالیت‌های عمرانی ضمن سرکشی مستمر از خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران با همکاری ستاد نمازجمعه شهر صدرا، ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین (ع) صدرا، پایگاه‌های مقاومت و مساجد برنامه‌های متنوع فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، یادواره‌های شهداء، تکریم خانواده شهدا و ده‌ها برنامه مختلف مرتبط با حوزه شهداء برگزار و اقدامات مؤثری در بین آحاد مردم انجام شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار