جسدهای نظامیان حکومت پیشین در درمانگاه ها نگهداری می شوند

رییس ستاد ارتش وزارت دفاع ملی گروه طالبان می‌گوید، که جسدهای شماری از نظامیان حکومت پیشین هنوز هم در درمانگاه سردار محمد داوود خان نگهداری می‌شوند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  به گزارش اسپوتنیک ، قاری فصیح الدین، رییس ستاد ارتش گروه طالبان در جریان یک سخنرانی به بازماندگان نیرو‌های این گروه در ولسوالی بهارک ولایت بدخشان گفت  که حکومت پیشین و طالبان  تلاش کرده اند تا خانواده‌های این نظامیان را دریابند، اما تاکنون موفق به این کار نشده اند.

او گفت: «یک کانتینر پر از جسد‌های نظامیان حکومت پیشین در درمانگاه سردار محمد داوود خانه نگهداری می‌شود. تلاش‌های حکومت پیشین برای پیدا کردن خانواده‌های این نظامیان بی‌نتیجه بوده است و  طالبان  هم در تلاش است تا خانواده‌های این نظامیان جان باخته را پیدا کنند تا این جسد‌ها را تسلیم شان بدهد».

از سویی هم ، بازماندگان نبرد‌های بیست سال اخیر نیرو‌های طالبان از حکومت کنونی می‌خواهند که به اوضاع اقتصادی آنان توجه کند.

محمد شفیع، یکی از اعضای خانواده‌های قربانیان نیرو‌های طالب گفت: «طالبان باید به خانواده‌های قربانیان طالب که در بیست سال جنگیده اند، توجه کنند تا این خانواده‌ها از لحاظ اقتصاد بهبود یابند».

عبدالبصیر، یک بازمانده دیگر از قربانیان طالب گفت: «طالبان  باید به فرزندان قربانیان نبرد‌های بیست سال اخیر توجه کند و زمینه آموزش و پرورش را به آنان فراهم کنند و نیز به وضعیت اقتصادی شان رسیدگی کند».

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار