حریری:

۶۱ درصد از جامعه هدف زنجان هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

رئیس مرکز بهداشت زنجان گفت: در حال حاضر ۶۱ درصد از جمعیت هدف این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حریری رئیس مرکز بهداشت زنجان  گفت: پیش بینی می شود میزان واکسیناسیون کامل جمعیت بالای ۱۲ سال زنجان تا پایان آبان ماه امسال  به ۷۰ درصد برسد که این روند ایمنی لازم را ایجاد می‌کند.

او با تأکید بر اینکه برای ایمنی بالا  ۹۵ درصد جمعیت هدف باید در برابر کرونا واکسینه شوند، افزود: وضعیت واکسیناسیون در زنجان روند مناسبی را طی می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت زنجان  در ارتباط با روند واکسیناسیون دانش آموزان زنجانی گفت: هم اکنون ۷۳/۵ درصد دانش آموزان زنجانی دُز اول واکسن و ۳۶ درصد نیز هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده اند.

حریری ادامه داد: این در حالی است که از نیمه آبان امسال بحث حضوری بودن مدارس قطعی است و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش مکلف شده تا قبل از آغاز آموزش حضوری، واکسیناسیون دانش آموزان را به سرانجام برساند.

رئیس مرکز بهداشت زنجان بابیان اینکه به طور قطع برای افرادی که در جامعه واکسن نمی‌زنند محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد ادامه داد: توصیه می‌شود عموم مردم که تاکنون موفق به واکسیناسیون نشده اند، با مراجعه به مراکز تجمیعی این مهم را به سرانجام برسانند.

او بابیان اینکه کارت واکسیناسیون برای کسانی که هر ۲ دُز واکسن را تزریق کرده باشند صادر می‌شود، گفت: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، فقط برای کسانی که شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون را رعایت نمی‌کنند اعمال می‌شود.

حریری ادامه داد: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در ۳ استان کشور در حال اجرا است که پس از جمع بندی و رفع نواقص آن در سطح ملی اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.