الگوبرداری محققان از طبیعت برای ساخت مواد مصنوعی جدید

دانشمندان موفق به تولید ماده‌ای مصنوعی شده اند که قادر است به طور مستقل تصمیم بگیرد و بدون هدایت انسان کار کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از sciencedaily، محققان دانشگاه میسوری و دانشگاه شیکاگو یک ماده مصنوعی ساخته اند که می‌تواند به محیط خود پاسخ دهد، به طور مستقل تصمیم بگیرد و بدون دخالت و هدایت نیروی انسانی عملی را انجام دهد و همچنین می‌تواند با محیط خود سازگار شود. به عنوان مثال، یک پهپاد که وسایل و اشیای مختلفی را تحویل می‌دهد ممکن است محیط خود را از جمله جهت باد، سرعت یا حیات وحش ارزیابی کند و به طور خودکار مسیر خود را تغییر دهد تا تحویل کالا را ایمن‌تر انجام شود.

دانشگاه شیکاگو

عملکردهای مواد مصنوعی جدید

نتایج این پروژه شگفت انگیز در مجله Nature Communications منتشر شده است. Guoliang Huang، Huber و Helen Croft Chair in Engineering، گفتند که این مواد مصنوعی جدید شامل سه عملکرد اصلی حس کردن، پردازش اطلاعات و قابلیت حرکت هستند. برخی از نمونه‌های این مواد طبیعی عبارتند از واکنش سریع آرواره‌های برگ‌دار تله مگس زهره برای گرفتن حشره، آفتاب‌پرست‌ها که رنگ پوست خود را تغییر می‌دهند تا با محیط اطراف خود ترکیب شوند و مخروط‌های کاج که شکل‌های خود را در پاسخ به تغییرات رطوبت هوا تنظیم می‌کنند.

آفتاب‌پرست‌ها

هوانگ گفت:" در اصل، ما نحوه واکنش این ماده به تغییرات محرک‌های خارجی موجود در محیط اطراف خود را کنترل می‌کنیم. به عنوان مثال، می‌توانیم با اتصال مواد به سازه‌های هوافضا، این ماده را در صنعت فضایی به کار ببریم. این ماده می‌تواند به کنترل و کاهش صدا‌های ناشی از هواپیما مانند ارتعاشات موتور و افزایش قابلیت‌های چند منظوره آن کمک کند."

این ماده از یک تراشه هوشمند برای کنترل یا دستکاری پردازش اطلاعات مورد نیاز و انجام اقدامات درخواستی استفاده می‌کند، سپس از نیروی الکتریکی برای تبدیل اطلاعات به انرژی مکانیکی بهره می‌برد. گام بعدی محققان این است که ایده خود را در یک محیط واقعی پیاده کنند. بودجه این پروژه توسط دفتر تحقیقات علمی نیروی هوایی (AF۹۵۵۰-۱۸-۱-۰۳۴۲ و AF ۹۵۵۰-۲۰-۰۲۷۹)، دفتر تحقیقات ارتش (W۹۱۱NF-۱۸-۱-۰۰۳۱ و W۹۱۱NF-۱۹-۱-۰۲۶۸) و کمک هزینه تحصیلی پژوهشی بنیاد ملی علوم (۱۷۴۶۰۴۵) تامین شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار