نائب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی خراسان رضوی:

محدودیت جدید طالبان برای رانندگان ایران، برخلاف توافق‌های اقتصادی است

محمود امتی گفت: محدودیت جدید طالبان برای ورود ناوگان تجاری ایران، برخلاف توافق‌های اقتصادی است.

محمود امتی نائب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین المللی خراسان رضوی در گفت و گو گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: بر اساس گفته‌های رانندگان و نامه مکتوب از طرف افغانستان، ناوگان تجاری ایران می‌تواند هر ۲۵ روز یکبار به کشور افغانستان وارد شود که این برخلاف توافق‌های اقتصادی است.

او افزود: هیچ کشوری نمی‌تواند برای ناوگان کشور دیگری بدون دلیل محدودیتی قائل شود و تا کنون ایران هم برای کامیون‌های افغانستانی در مرز دوغارون محدودیتی ایجاد نکرده است.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی خراسان رضوی ادامه داد: رانندگانی که برای سهولت در رفت‌وآمد نسبت به گرفتن روادید و گذرنامه هزینه می‌کنند، حقوقشان در اینجا ضایع می‌شود که به طور قطع عواقبی را به دنبال خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


امتی بیان کرد: محدودیتی که طرف افغانستان برای ورود ناوگان ایرانی ایجاد کرده است، باعث افزایش کرایه‌های حمل، توقف سرمایه تاجران و گرانی کالا‌ها برای مصرف‌کنندگان افغانستان خواهد شد.

او تصریح کرد: وزرات امور خارجه، سفارت ایران در کابل و کنسولگری ایران در هرات باید این موضوع مهم را پیگیری کنند تا مانعی که برای صادرات کشور ایجاد شده؛ مرتفع شود.

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی خراسان رضوی تاکید کرد: وزرات راه و شهرسازی هم باید با مسئولین افغانستان گفت و گو کنند؛ زیرا این محدودیت نقض آشکار توافق‌های دو کشور است.

در طی نامه‌ای مکتوب از سوی طالبان به رانندگان کامیون‌های ایرانی، رفت‌وآمد کامیون‌های ایران به افغانستان و بالعکس باید در مدت ۲۵ روز انجام شود و در طی این ۲۵ روز حق ورود ندارند.

محدودیت جدید طالبان برای رانندگان ایران، برخلاف توافق‌های اقتصادی است
انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار