کادر درمانی به عنوان مدافعان سلامت، در خط مقدم مقابله با کرونا

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کادر درمانی ایران امروز مورد اعتماد ایرانیان و غیر ایرانیان است.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه در آیین افتتاحیه هشتمین دوره طرح زائران رضوی سازمان اوقاف و امور خیریه، ویژه کادر درمان در مشهد  با اشاره ابتلا ویروس کرونا در بین مدافعان سلامت گفت: بیش از ۸۰ درصد کادر بهداشت و درمان دچار ویروس منحوس کرونا شده اند.

او در راستای هشتمین طرح زائران رضوی با هدف تقدیم از مدافعان سلامت افزود: به صورت متمرکز ۱۰ هزار ۷۹۵ و غیرمتمرکز ۳۰ هزار نفر مشرف به مشهد مقدس شدند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به سفر زیارتی مبلغان ادامه داد: سه مرحله نخست ویژه کادر درمان بود که در بخش چهارم این برنامه زائران هم با مبلغان جهادی به همراهی پیوستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن گرامیداشت از همه کارکنان حوزه درمان ادامه داد: تیم پزشکی با پشتیبانی به سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی توانستند به نوبه خود برای سلامت و درمان مردم عزیز ایران مانند شهدای مدافع سلامت از جان خود مایه بگذارند.


بیشتر بخوانید


عبادی بیان کرد: از زمان شیوع کرونا سازمان‌ها و گروه‌های جهادی زیادی به کمک ما آمدند و ما تنها نبودیم از جمله حضور روحانیون به ویژه روحانیون جوان آن هم در زمانی که همه ما ترس از کرونا به دلیل ناشناخته بودن آن داشتیم ما ما را تنها نگذاشتند.

او تصریح کرد: این روحانیون به ما نشان دادند غیر از وظایفی که در این لباس مقدس بر عهده دارند، در بین مردم و کنار مردم هستند به خصوص موضوعاتی که شاید خیلی‌ها دوری کنند، این افراد در بیمارستان زمانی که فشار زیادی به کادر درمان به دلیل تعداد زیاد بیماران وارد شده بود، همراه و کمک کننده بودند و ما را همراهی کردند.

 

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.