بازگشایی موزه باستان شناسی مردان نمکی استان زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت:با اقدامات انجام شده، تجهیز و مرمت موزه باستان‌شناسی مردان نمکی به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: تجهیز و مرمت موزه باستان‌شناسی مردان نمکی به پایان رسید و بر این اساس در‌های این موزه به روی علاقه‌مندان بازگشایی شد.

او افزود: این پروژه با همکاری  اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، بنیاد هنکل، دانشگاه و موزه بوخوم آلمان با هزینه ۱۲ میلیارد ریال اجرا شده است.

ارجمند گفت: مرمت و کف سازی، تعمیر لمبه‌های سقف، ساماندهی تاسیسات الکتریکی، اجرای سیستم تهویه VRF، تعمیر و رنگ‌آمیزی در و پنجر‌های موزه مردان نمکی به پایان رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ادامه داد:هدف اصلی از اجرای این طرح  هویت بخشی، شکل‌دهی و تبدیل کردن آن به موزه‌ ای مناسب برای مردان نمکی چهرآباد و اشیای کشف‌شده از این معدن است.

ارجمند افزود: با مشارکت بنیاد هنکل، دانشگاه و موزه بوخوم آلمان همچنان ساماندهی مخزن و مجموعه مردان نمکی، مرمت اشیای کشف‌شده و تجهیز سایر بخش‌های موزه ذوالفقاری ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: عمارت ذوالفقاری بنایی تاریخی با معماری بومی، در ۲ طبقه با دیوار‌های بلند و سقف‌های لمبه کاری شده با وجود مردان نمکی که بی‌نظیرترین مومیایی‌ها در دنیا هستند ارزشی مضاعف پیدا کرده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.