پلمب و برخورد قانونی با ۴۲ واحد صنفی متخلف در مهاباد

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: بازرسان این نهاد در اجرای مصوبه جدید ستاد مبارزه با ویروس کرونا، ۴۲ واحد صنفی متخلف را پلمب کردند.

قاسم امینی رئیس مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: ۴۲ واحد صنفی در اجرای گام چهارم و پنجم طرح شهید قاسم سلیمانی و اجرای محدودیت‌های ستاد استانی کرونا در مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای در مهاباد پلمب شدند.

امینی افزود: با توجه به دستور العمل ستاد کرونا استان مبنی بر اجرای محدودیت‌های مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ نظارت شدید بر اجرای این محدودیت‌ها توسط اکیپ‌های سازمان دهی شده پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن و گام چهارم و پنجم طرح شهید قاسم سلیمانی ۱۰ نفر بازرس بهداشت محیط و حرفه‌ای در قالب تیم‌های ۳ نفره با همکاری اصناف، اماکن، جهت بررسی نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف، ادارات نظارت دارند.

این مقام مسئول اذعان کرد: با توجه به اعلام وضعیت ستاد ملی کرونا مبنی بر اعلام وضعیت بحرانی در شهرستان نظارت نیرو‌های بهداشتی بر گروه‌های مشاغل ۲، ۳ و ۴ تشدید یافته و در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن و اصناف از زمان اجرای محدودیت‌های مشاغل در طول شهریور و مهرماه تاکنون ۱۴ واحد صنفی شامل آرایشگاه زنانه و مردانه، قنادی و شیرینی سرا، سوپر مارکت، قلیانسرا و چایخانه، کبابی، تالار عروسی، باشگاه ورزشی رستوران سنتی پلمب شدند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: پیشتر نیز دست کم ۲ مراسم عروسی و ۲۶ واحد صنفی همچون آرایشگاه زنانه و مردانه، قنادی و شیرینی سرا، سوپر مارکت، قلیانسرا و چایخانه، کبابی، تالار عروسی، باشگاه ورزشی رستوران سنتی توسط نیرو‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای اماکن و اصناف در سطح شهر تعطیل شد و به مراجع قضایی معرفی شد.

وی از شهروندان خواست موارد تخلف بهداشتی و یا پیشنهادت و انتقادات خود را از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و یا شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ مرکز بهداشت مهاباد مطرح کرده تا کارشناسان در کوتاه‌ترین زمان اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.