استقبال حماس از رأی سازمان ملل به نفع ملت فلسطین

جنبش حماس از رأی اخیر کمیته سوم سازمان ملل به نفع تعیین سرنوشت ملت فلسطین استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه سواء الاخباریه، جنبش حماس با صدور بیانیه ای، از رأی گیری اخیر کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با اکثریت آرا به حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت شان و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی رأی دادند، استقبال کرد.

در این بیانیه به نقل از «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آمده است: ما از رأی کمیته سوم سازمان ملل متحد که با اکثریت آرا به حقوق ملت ما در تعیین سرنوشت خود و پایان اشغالگری صهیونیستی رأی دادند، استقبال می‌کنیم. ما بر حق مشروع مان در بازپس گیری کامل سرزمین فلسطین و بازگشت مهاجران و نیزاخراج اشغالگر ازطریق مقاومت با تمامی اشکال آن و نیز حق خود در تعیین سرنوشت مان و برپایی یک دولت فلسطینی مستقل به پایتختی قدس تأکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما موضع کشور‌هایی را که به حق ملت ما رأی دادند و اکثریت آرا را شامل می‌شدند، ارج می‌نهیم. این مسأله نشانگر انزوای آمریکاست که با این تصمیم مخالفت و بر ایستادن علیه حق و اراده بین المللی پافشاری کرد.

پیش از این رسانه‌های خبری از رأی اکثریت اعضای سازمان ملل به حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود خبر داده بودند.
بر اساس این گزارش، رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا به قطعنامه‌ای رأی داد که در راستای منافع ملت فلسطین است.

طبق گزارشها، مجمع عمومی سازمان ملل با تصمیم حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین با اکثریت ۱۵۸ رأی موافقت کرد. این در حالی است که ۵ کشور به علاوه رژیم صهیونیستی با این مصوبه مخالفت کرده بود و ۱۰ کشور نیز از دادن رأی امتناع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار